Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمحيط زيست

نگاهی به لانه سازی عجیب پرندگان در محیط شهری + عکس

میهن پست – هر گونه مختلف از پرندگان نه تنها از لحاظ مکان هایی که برای ساختن آشیانه انتخاب می کنند، با یکدیگر تفاوت دارند بلکه از نظر موادی که در ساختمان آشیانه به کار می برند و همچنین شکل و فرم آن نیز با هم تفاوت زیادی دارند. بسیاری از پرندگان مانند گنجشک سانان کوچک آشیانه خود را به شکل فنجان و از موادی مانند ساقه های علف، رشته های گیاهی و ریشه های کوچک همراه با سایر مواد مانند کرک های گیاهی و پر که اغلب با موی پستانداران نیز آستر شده است، می سازند.همواره اعتقاد برخی از دانشمندان و متخصصان محیط زیست بر این بود که لانه سازی امری ذاتی است اما مطالعات اخیر نشان می دهد که پرندگان می توانند آن را یاد بگیرند و در این زمینه پیشرفت کنند.

آن چه که امروزه آمارها در حوزه محیط زیست و لانه سازی پرندگان مشخص می کند و حداقل از قرن ۱۵ و ۱۶ وجود داشته این است که کشاورزی و شهرنشینی از طریق جنگل زدایی ، محیط زیست را به کلی تغییر داد و تعداد لانه های طبیعی پرندگان نیز به همین واسطه کاهش یافته است به گونه ای که امروزه پرندگان با وجود مکان هایی مناسب دیگر چندان زحمتی برای ساخت لانه از خودشان نشان نمی هند.

بنابراین بیشتر پرندگانی که خود را با محیط شهری وفق داده اند باید لانه های خود را در این محیط بنا و برای بقاء خود تلاش کنند ، درست همانند آن چه که در سایت میهن پست تماشا می کنید.

منبع : boredpanda

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا