Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

لقب های عجیب خودروها که در همه جای دنیا مرسوم است + عکس

لقب های عجیب خودروها در دنیای وسایل نقلیه کم نیست اما بعضی از خودروهای مشهور و خاطره انگیز در همه جای دنیا با لقب‌ های یکسانی معروف هستند. با این حال لقب های عجیب خودروها از آن جهت جالب است که در دنیای خودرو هر خوردویی بدون استثنا و به دلایل مختلف فنی ، ظاهری ، امنیتی و … لقب خاص خودش را پیدا می کند که گاهی این لقب باعث محبوبیت و گاهی هم باعث نابودی آن برند خوهید شد .در این مطلب با 6 خودرو کلاسیک که با لقب های عجیب شناخته می‌شوند، آشنا خواهیم شد.

پونتیاک فایربرد یا فریاد پرنده : پکیج بهینه‌ سازی پونتیاک فایربرد (پرنده‌ی آتش: FireBird) نسخه‌ی ترنزام (Trans Am) و طرح مشهور فریاد پرنده (Screaming Chicken)‌ روی درب کاپوت، همیشه یادآور یک خودروی آمریکایی پرقدرت بوده است. لقب «پرنده‌ی فریادزننده» به طرح عقاب روی کاپوت اشاره دارد که درواقع اصلاً توصیف مناسبی برای آن نیست. با این‌حال فایربرد با این طرح معروف دهه‌ی ۱۹۷۰ در تاریخ ماندگار شد.

لقب های عجیب خودروها
پونتیاک GTO یا بُز

پونتیاک GTO یا بُز : هنوز منبع اصلی این لقب عجیب برای یکی از زیباترین خودروهای عضلانی آمریکا مشخص نیست. مدل GTO برای اولین بار در نسل دوم پونتیاک تمپست عرضه شد و با نام مستعار Goat به معنی بز، در بین آمریکایی‌ها شهرت یافت. با اینکه شباهتی بین بز و هیولای GTO وجود ندارد، ولی قدمت این لقب به اندازه‌ی پونتیاک GTO است.

لقب های عجیب خودروها
پونتیاک فایربرد یا فریاد پرنده

نیسان GT-R یا گودزیلا : لقب «گودزیلا» به‌عنوان هیولای خاص فرهنگ ژاپن اولین بار به مدل نیسان اسکلای‌لاین نسخه‌ی R32 از  GT-R نسبت داده شد. در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ بود که نسخه‌ی مسابقه‌ای GT-R R32 با ۶۰۰ اسب بخار قدرت در مسابقات اتومبیلرانی بدون رقیب به‌پیش می‌تاخت. نا مستعار گودزیلا تا جدیدترین مدل نیسان GT-R ادامه یافته است تا نمایانگر هیولای ژاپنی مدرن باشد.

لقب های عجیب خودروها
نیسان GT-R یا گودزیلا

سوبارو ایمپرزا WRX  یا چشم حشره‌ ای : دو مدل ایمپرزا استاندارد و WRX سوبارو در نسل‌های مختلف با اسم‌های مستعار مختلفی همراه شده‌اند که تمام این لقب‌ها توسط آمریکایی‌ها به این مدل نسبت داده شد. اسکوبی به اسکوبی-دوو (Scooby-Doo) سگ کارتونی سری انیمیشن معروف آمریکایی،‌ رکس به توانایی‌های فنی فوق‌العاده‌ی این مدل در جاده و آف‌رود و چشم حشره‌ای به چراغ‌های گرد نسل دوم ایمپرزا (مدل ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳) اشاره دارد. آمریکایی‌ها نسل‌های مختلف ایمپرزا و WRX را با اشاره به طراحی چراغ‌های جلو به القاب چشم قطره‌ای، چشم شاهینی و نگاه خیره می‌شناسند.

لقب های عجیب خودروها
سوبارو ایمپرزا WRX  یا چشم حشره‌ ای

سوبارو 360 یا کفش‌دوزک : مدل 360 اولین خودروی تولید انبوه برند ژاپنی سوبارو بود که از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۱ تولید ‌می‌شد. سوبارو 360 بر اساس قوانین خودروهای کِی (Kei) ژاپن در ابعاد و قوای فنی مشخص ساخته شد. 360 در دهه‌ی ۱۹۶۰ بسیار در بین مردم ژاپن محبوب شد و به دلیل ابعاد کوچک و طراحی خاص، لقب کفش‌دوزک (به ژاپنی تنتوموشی) به آن داده شد. کفش‌دوزک ژاپنی به اندازه‌ای مشهور بود که در بازی‌های ویدئویی و انیمه‌های ژاپنی هم به تصویر کشیده شد. سوبارو 360 امروزه به عنوان یکی از خودروهای کلکسیونی معروف شناخته می‌شود.

لقب های عجیب خودروها
سوبارو 360 یا کفش‌دوزک

فولکس واگن بیتل یا فولکس قورباغه ای : امروزه خودروی افسانه‌ای و مردمی فولکس واگن که به دستور آدولف هیتلر ساخته شد با نام بیتل (Beetle) به معنی سوسک شناخته می‌شود، اما در واقع نام رسمی این مدل، فولکس واگن تایپ 1 بود. لقب سوسک از آلمان (Käfer، به آلمانی) به تمام نقاط جهان رسید. برخلاف نام‌های مستعار سوسک، حشره و 1302 در کشورهای مختلف جهان، فولکس واگن تایپ 1 فقط در ایران به نام «فولکس قورباغه‌ای» معروف است.

لقب های عجیب خودروها
فولکس قورباغه ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا