Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيستمعماریمعماری ملل

تصفیه آب دریا به کمک میدان الکترومغناطیسی لوله های خورشیدی ؟

تصفیه آب دریا با میدان الکترومغناطیسی لوله های خورشیدی و تهیه آب آشامیدنی در حالی توسط مهندس خلیلی در موسسه ی ژنراتور هنر طراحی شده است که این طرح به عنوان یکی از طرح های برجسته تصفیه آب دریا در سال ۲۰۱۶ رونمایی و در کنار قابلیت های دیگرش مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

این سازه ی خورشیدی در صورت اجرا در ساحل سانتا مونیکا کالیفرنیا شناور خواهد بود و ارزش حیاتی آن موقعی مشخص خواهد شد که چشم انداز آینده ی بقاء در کره زمین به سمت نیاز مبرم بشر به تولید آب آشامیدنی پیش خواهد رفت.

این سیستم علاوه بر معماری شگفت انگیز خود از فناوری پیچیده ایی برای تصفیه آب دریا به آب آشامیدنی برخوردار است طوری که این سازه خورشیدی، نیاز ۴٫۵ میلیارد متر مکعب آب آشامیدنی شهر را در حالی فراهم می کند که با طراحی خاص خود و با استفاده از میدان مغناطیسی آلودگی و نمک را از آب دریا جدا کرده و بعد از جداسازی آب در مخازنی دخیره و یا این که به داخل شهر جهت مصرف و یا ذخیره در انبار های آب پمپاژ می شود.

این تصفیه های الکترومغناطیسی با ایجاد میدان الکترومغناطیس که در لوله های آب در دریا گردش پیدا می کند قادر است نمک و ناخالصی را به صورت کامل از آب شور دریا به درصدی قابل قبول جدا کند.

سیستم لوله کشی که از این منبع تصفیه به شهر وارد می شود دارای دو جریان آب، یکی آب آشامیدنی و دیگری آب پاک با شوری ۱۲ درصد است که مناسب برای حمام ها و سیستم گرمایشی خانه هاست.

علی رغم اینکه این سازه برای مصارف صنعتی و نمک زدایی آب دریا  طراحی شده است اما دید همه جانبه طراحان در این سازه ی خورشیدی از این جهت قابل تقدیر است که سازندگانش این امکان را طوری مهیا کرده اند که علاوه بر تصفیه آب در این سازه، مردم نیز می توانند به عنوان مکانی تفریحی با دریاچه های آب گرم و شور لحظاتی خوب و  لذت بخشی را در این تصفیه خانه خورشیدی تجربه کنند.

بنابراین نکته قابل توجه در خصوص طراحی چنین سازه های این است که طراحی هایی از این قبیل می تواند معماران و طراحان را از این جهت تشویق کند که دیگر باید در طرح های بین المللی به زیر ساخت های انرژی توجه کافی بشود زیرا با در نظر گرفتن بحران های جامعه کنونی تنها نیاز به زیبایی محیط جواب‌گو نخواهد بود و معماران و طراحان می توانند در کنار طراحی سازه های مدرن ، قابلیت های صنعتی و تبدیلی نیز به آن بیفزایند.

با هم در میهن پست تصاویری از طرح جالب تصفیه آب دریا با میدان الکترومغناطیسی لوله های خورشیدی را تماشا می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا