Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

الگوی گسترش جهان هستی یکسان و واحد نیست ؟

الگوی گسترش جهان هستی یکسان و واحد نیست !؟ این نظریه جدید دانشمندان است که آن ها با بررسی امواج مایکروویو باستانی کیهان دریافتند که بر خلاف باور موجود، جهان هستی بدون هیچ الگوی خاصی و در تمام جهات در حال گسترش است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

گسترش جهان هستی و شیوه های آن اگر چه تا به حال چندان مورد اختلاف نظر دانشمندان زیادی نبوده است اما تا قبل از این اکتشاف دانشمندان بر این باور بودند که کیهان بی‌انتها با الگوی خاص یا حداقل در جهتی مشخص در حال گسترش است، اما یافته‌های اخیر نشان داد جهان هستی بدون الگویی خاص و در تمام ابعاد در حال گسترده شدن است.

این اکتشاف همچنین ثابت کرد که نظریه گسترش سمت‌وسو دار کیهان دیگر معتبر نیست، چرا که امواج مایکروویو حاشیه‌ای یا در اصطلاح پشتی کیهان که به تابش‌های باستانی معروف هستند، نشان‌دهنده پیروی جهان هستی از قانون گسترش ایزوتروپیک یا همسانگرد است.

الگوی گسترش جهان هستی

با نگاه کلی و عامیانه‌تر به پدیده گسترش ایزوتروپیک یا همسانگرد این نتیجه حاصل می‌شود که جهان هستی پس از خلقت همچنان در تمامی جهت‌ها در حال گسترش است.

دانشمندان معتقدند که گسترش همسانگرد جهان هستی همراه تمام کهکشان‌های شناخته شده و ناشناخته دور و نزدیک است. این پدیده یعنی اینکه اگر از زوایای متفاوت به کیهان نگاه کنیم تفاوتی در فاصله اجزای درونی قابل مشاهده نیست.

منبع   dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا