گوناگون

مراقب باشیم که آرزوهای دیرینه دشمنان در کشور محقق نشود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با تبریک میلاد باسعادت امام جواد(ع) اظهار داشت: حضرت امام جواد(ع) در سن هشت سالگی به امامت رسیدند و در دوران زندگی خود شاگردان بسیار زیادی تربیت کردند و علاوه بر تسلط در امور علمی، نسبت به رسیدگی به نیازمندان جامعه نیز تلاش زیادی داشتند، امام جواد(ع) با شرکت در مناظره ها و مباحثه با عالمان و دانشمندان بزرگ عصر خویش، علم لدنی که همانا مختص به انبیاء و معصومین است را به همگان به اثبات رساند و سند حقانیت خود را برای همیشه تاریخ نشان داد.

این مسئول سپس به میلاد با سعادت امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: میلاد امیرمؤمنان حضرت علی(ع) به خواست خداوند رحمان در خانه کعبه صورت گرفت تا حقانیت و پیشوایی این امام همام(ع) برای پیروان مکتب راستین رسول الله(ص) نمایان باشد، آن امام بزرگوار، از شیعیان و پیروان خود خواسته است تا با پرهیزگاری، تلاش و پاکدامنی، استوار و محکم در راه خدا بایستند و به مکتب و آرمان اسلام کمک کنند.

دشمن هیچگاه از ضربه کردن به نظام اسلامی دست برنمی دارد

امام جمعه ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: امروز مردم جامعه اسلامی وظیفه دارند تا توطئه های شوم دشمنان انقلاب را بشناسند و پیوند خود را با نظام اسلامی بیش از پیش مستحکم کنند.

محمودی گفت: دشمنان سعی و تلاش می کنند تا طی سال های آینده تمام ایران را با نسل خود تسخیر کنند و دشمن هیچگاه دست بردار نیست به همین خاطر باید همه مردم با بصیرت و آگاهی با توطئه های دشمنان مقابله کنند.

امام جمعه ورامین افزود: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای اینکه نتوانستند به بسیاری از آرزوهای خود دست پیدا کنند کینه ‌توز شده ‌اند و امروز می ‌خواهند با ضربه زدن به کشور به آرزوهای دیرینه خود دست پیدا کنند و باید در این زمینه مراقب بود.

محمودی تأکید کرد: دشمن برای اینکه به اهداف شوم خود نزدیک شود خوابهای بسیاری را برای این کشور ترسیم کرده است، اما هر بار با سخت ‌ترین شکستها مواجه می ‌شود.

ورامین به دلیل همچواری با تهران نیازمند محل اسکان اضطراری است

به گزارش خبرنگار مهر، رییس جمعیت هلال احمر ورامین که به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین سخن می گفت با اشاره به نامگذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد و ایشان در پیام نوروزی شان بر دو مقوله مهم و اساسی برای پیشرفت و تعالی هر کشور اشاره کردند.

حمیدرضا کرمانشاهی افزود: با مدیریت بحران می توان در برابر مشکلات اقتصادی و فرهنگی ایستادگی کرد، امروز دشمنان نظام اسلامی  شیعه را هدف قرار داده اند و می خواهند جامعه را آن قدر در فشار قرار دهند تا کشور اسلامی ایران را به بن بست بکشانند و امید را در تمام جهان اسلام از بین ببرند.

وی با اشاره به خطرات کم شدن جمعیت جوان کشور بیان داشت: مسئله تکثیر نسل و جلوگیری از کاهش جمعیت جوان کشور، یک مسئله حیاتی است و باید بطور جدی دنبال شود.

این مسئول عنوان کرد: از نظر مقام معظم رهبری کشورِ بدون جمعیت جوان، یعنی کشور بدون ابتکار و پیشرفت و هیجان و شور و شوق، بنابراین برنامه حیاتی تکثیر نسل باید بطور جدی دنبال و پیگیری شود.

وی بیان داشت: کشور ایران  کشور جوانی است و در بین کشورهای اسلامی همواره سرآمد بوده  و نیروهای جوان باعث شور و شعف و نشاط در جامعه هستند و نباید بگذاریم این جوانی از جامعه اسلامی رخت بربندد.

کرمانشاهی ادامه داد: شهرستان ورامین همواره در بحث یاری رساندن به نیازمندان و آسیب دیدگان در استان تهران، مانند نگینی درخشان بوده است و امروز نیز جمعیت هلال احمر ورامین، خدمات شایانی را به مسافران ارائه می کند که شایسته تقدیر است.

این مسئول اضافه کرد: امروز جمعیت هلال احمر ورامین مفتخر است که می تواند برخی خدمات پزشکی را به مردم منطقه ارائه کرده و در سوانح غیرمترقبه به یاری هموطنان بشتابد.

کرمانشاهی اظهار داشت: یکی از اهداف درمانی جمعیت هلال احمر،‌کمک به بیماران جهت بازگشت به زندگی عادی است که در این زمینه خدماتی در خصوص فیزیوتراپی و ارتوپدی در جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین ارائه می شود.

وی ادامه داد: مهمترین برنامه جمعیت هلال احمر بحث اسکان اضطراری است، ورامین به دلیل همجواری با شهر بزرگ تهران نیاز به اسکان در مواقع اضطراری دارد تا در حوادث برای اسکان حادثه دیدگان و در مواقع عادی به اردوگاهی برای فرزندان مردم بدل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا