گوناگون

مساجد همدان پاسخگوی جمعیت معتکف نیست/ شیعیان اهل بیت باید آتشفشان علوم معرفت باشند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان گفت: روزهای 13 تا 15 هر ماه در نزد خداوند بسیار بارزش است اما این روزها در ماه رجب از ارزش بالاتری برخوردار است و این ایام را ایام البیض می نامند.

وی با بیان اینکه این سه روز زمان مناسبی برای معتکف شدن در مسجد و روزه گرفتن است، بیان داشت: خوشبختانه جوانان و نوجوانان و بانوان زیادی مشتاق معتکف شدن در مساجد هستند اما مساجد استان همدان پاسخگوی جمعیت معتکفین نیست.

امام جمعه همدان در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه والدین باید کودکان و نوجوانان و جوانان خود را به اعتکاف تشویق کنند، ابراز داشت: در دنیایی که استکبار جوانان ما را به سمت بی بند و باری و اعتیاد سوق می دهد انجام فریضه هایی مانند اعتکاف می تواند عاملی برای تشویق جوان به راه درست باشد.

محمدی ادامه داد: اگر کسی نمی تواند در مراسم اعتکاف شرکت کند باید به انحا مختلف مانند کمک به افطاری دادن معتکفین و یا کمک به مخارج مساجد به انجام این عمل خدا پسندانه کمک کند.

وی با بیان اینکه جنگ شرق و غرب در کشور اوکراین شروع شده است، عنوان داشت: یک عده از آل سعود را تربیت کردند و به آنجا فرستادند تا مردم بیگناه را قتل عام کنند و آمریکا می خواهد با حمله به اوکراین از روسیه که به سوریه کمک کرد انتقام بگیرد.

امام جمعه همدان در ادامه خطبه ها با بیان اینکه یکی از معایب نماز جمعه همدان آمدن افراد بعد از خطبه ها است، بیان داشت: اگر کسی بعد از خطبه به نماز جمعه برسد فقط فریضه شرعی خود را به جای آورده و گرنه ثواب آن را نمی برد.

محمدی در ادامه سخنانش با اشاره به میلاد امام جواد (ع) گفت: دار و ندار هر انسانی دین او است و دار و ندار هر دینی هم امامت حقه است که اگر آسیب ببیند بی شک دین از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: اگر اعتقادات مردم نسبت به امامت حقه پایدار باشد همه اصول و فروع دین به دست می آید و مبین و مفسر صحیح همه موارد دین امامت حقه بوده و چنانچه به دین از کانال امامت حقه نگریسته شود آن دین صحیح است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه برای میلاد امام جواد (ع) باید مجالس و جشن های شادی زیادی در همدان برگزار شود، عنوان داشت: خدواند عالیترین درجه ایمان را به امام جواد (ع) عطا فرموده و شایسته ترین و کاملترین انسان ها در نزد خداوند امامان معصوم (ع) هستند.

محمدی با بیان اینکه همه منبری ها باید شور و اشتیاق فراوان خصوصیات امامان دین را برای نوجوانان و جوانان بازگو کنند، بیان داشت: شیعیان اهل بیت باید آتشفشان علوم معرفت باشند و شیعه باید خود را وقف علم نافع کند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا