گوناگون

مرزبان: رتبه تک رقمي مي‌خواهيم

سرمربي تيم فوتبال پديده خراسان شب گذشته در اولين نشست خبري فصل جاري اين باشگاه افزود: با وجود هجمه‌اي که بر من وارد شد، هسلر خوشبختانه به ايران آمد و با برخوردي که با بازيکنان در تمرينات داشت، همه را تحت تاثير خودش قرار داد.

به نقل از ايسنا، وي ادامه داد: امروز هم اگر در جمع ما نيست به دليل اين است که به واسطه جام جهاني دو کار مختلف داشت که پيگير آن است و به زودي برمي‌گردد. هسلر فوق‌العاده باهوش است و از نظر تاکتيک‌هاي فني و به خصوص کار گروهي مسائل زيادي را به او محول مي‌کنيم.

وي با اشاره به اهميت ارتباط ميان رسانه‌ها و باشگاه تصريح کرد: من در نظر داشتم هر هفته يک کنفرانس مطبوعاتي داشته باشيم تا هم به بحث انتقال روحيه برسيم و هم از نزديک با روند کار تيم پديده آشنا شويد اما متاسفانه مشکلات مانع اين اتفاق شد و متاسفانه اين‌قدر دير اولين نشست خبري تيم برگزار شد.

مرزبان تاکيد کرد: هدف همه ما اين است که نماينده خوبي براي استان خراسان باشيم و بتوانيم به سرنوشتي بسيار شيرين‌تر از آني برسيم که گريبانگير ابومسلم و پيام شد.

وي با اشاره به زماني که تازه تيم پديده شکل گرفته بود، خاطرنشان کرد: نبايد فراموش کنيم که تنها يک سال از تشکيل اين تيم مي‌گذرد، زماني‌که از آلمان آمدم اين تيم حتي توپ و زمين نداشت و امسال در ليگ‌برتر هم بايد به مصاف رقبايي برويم که بسيار سرسخت و با تجربه هستند، رقبايي که با پول‌هاي بزرگ بازيکناني بزرگ جذب کرده‌اند.

سرمربي تيم فوتبال پديده خراسان با اشاره به مشکلاتي که در راه بستن تيم در ليگ امسال داشت، اضافه کرد: ما خواهان بازيکنان بزرگي بوديم، اتفاقا در ليست من اسم بازيکناني همچون رحمتي هم به چشم مي‌خورد اما متاسفانه نتوانستيم از آن ليست به جز عنايتي کسي را جذب کنيم.

مرزبان با اشاره به باز نبودن دست باشگاه براي ريخت و پاش در فصل نقل و انتقالات گفت: ما دو راه داشتيم، يا بايد بازيکناني بزرگ مي‌خريديم و تيمي بزرگ را در کنار هم جمع مي‌کرديم يا اينکه بازيکناني با انگيزه بگيريم و تيمي بزرگ بسازيم، مسلما با توجه به اينکه مديريت باشگاه گفت دنبال جنجال نيست، به سراغ بازيکناني رفتيم که وفادار باشند و بازيکنان بزرگ زيادي از ليست ما خط خوردند

وي ادامه داد: در پايان از آن ليست پر ستاره تنها موفق شديم رضا عنايتي را جذب کنيم که آن هم چه بسا که اگر عنايتي نمي‌خواست دوباره به مشهد برگردد، در جذب او هم ناکام مي‌شديم.

مرزبان با اشاره به استفاده باشگاه از تجربه رضا عنايتي بيان کرد: با او دائما در حال صحبت در مورد بازيکنان هستيم زيرا احتياج به بازيکناني داريم که به هدف ما وفادار باشند، بايد بازيکناني را جذب کنيم که وقتي تماشاگر تيم از روي سکو بازي را مي‌بيند، با تمام وجود احساس کند که بازيکن در حال گذاشتن تمام توانش در زمين است.

سرمربي تيم فوتبال پديده خراسان در پاسخ به سوالي در مورد آکادمي باشگاه گفت: ما بايد به مردم استان اين قوت قلب را بدهيم که حتما برنامه‌هاي بلندمدت باشگاه هم اجرايي مي‌شود، آماده‌سازي آکادمي از مسائلي است که وظيفه داشتيم روي آن کار کنيم تا پشتوانه‌اي مناسب براي آينده داشته ‌باشيم.

وي تصريح کرد: آکادمي باشگاه بايد فعال باشد تا بازيکنان مستعد و بزرگ بين 17 تا 20 سال را بتوانيم جذب کنيم ولي به دليل برخي مسائل اين موضوع عقب افتاد که در حال پيگيري آن هستيم.

وي با اشاره به اهميت ويژه نتايج تيم پديده براي مديرانش عنوان کرد: در تيم همه به دنبال جايگاهي مناسب هستند؛ در تيمي هستيم که پهلوان مالک باشگاه از من در مورد نحوه آماده‌سازي تيم سوال مي‌کند، وطنخواه مديرعامل باشگاه هم در کنار من است و همه براي يک هدف بزرگ تلاش مي‌کنيم.

سرمربي تيم فوتبال پديده خراسان با يادآوري سرنوشت استيل‌آذين گفت: ما نمي‌خواهيم استيل‌آذين دوم شويم، ما تمام تلاشمان را خواهيم‌کرد که بتوانيم در جمع تيم‌هاي با رتبه تک رقمي جدول باشيم.

مرزبان در پاسخ به اين سوال که هدف از اردو‌هاي برگزار شده‌ چه بود، گفت: اردوي کيش سنگين و مختص بدن‌سازي بازيکنان بود، اردوي تهران براي کار روي نقص‌هاي تيم و برگزاري بازي دوستانه بود و در اردوي صربستان که آخر هفته برگزار مي‌شود، بايد روي مسائل روز دنيا از قبلي پرسينگ، بازي در عمق و بازي از کنار‌ها کار کنيم؛ بايد طوري در صربستان تمرين کنيم که کاملا صيقل بخوريم و در بازگشت از آن کشور آماده شروع ليگ باشيم.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا محمد رجب‌زاده به خاطر مسائل فني از تيم قهر کرده يا بحث بر سر پول بوده ‌است، افزود: بهتر است راجع به واقعيت‌ها حرف بزنيم نه شايعاتي که هيچ پايه و اساسي ندارد، من همين امروز با رجب‌زاده هم صحبت کردم و هيچ مشکلي نيست.

وي با اشاره به تجربه سال گذشته خود در پديده گفت: بايد حتما از تجربه شيرين فصل گذشته در اين فصل هم استفاده کنيم، فراموش نمي‌کنم که در اولين روز‌ها که سال گذشته تمرينات را آغاز کرديم صحبت سر اين بود که چه زماني به ليگ‌برتر صعود مي‌کنيم، آن زمان من گفتم تا هفته آخر صعود ما به ليگ برتر زمان مي‌برد، ديديد که همين‌طور هم شد و امروز هم مطمئنم که اين تيم بازي‌هاي زيبايي را ارائه مي‌کند.

مرزبان با مقايسه فوتبال ايران و آلمان خاطرنشان کرد: در آلمان از کودک 6 ساله تا پيرمرد 90 ساله پاسپورت فوتبالي دارند تا بتوانند به فوتبال خود ادامه دهند، اما در ايران متاسفانه با آپارتمان‌نشيني فوتبال محلات و بازي کودکان در کوچه‌ها تعطيل شده ‌است و اين زمينه‌ساز عدم پيشرفت فوتبال کشورمان شده ‌است.

وي ادامه داد: اين موضوع از مسائلي است که بايد بسيار به آن توجه شود تا بتوانيم دوباره به رشد و شکوفايي فوتبال کشور کمک کنيم. شما ببينيد که تيم ساختن در دنياي امروز فوتبال جايگاه ويژه‌اي دارد، تيم ملي کشورمان هم دليل موفقيتش در جهاني برزيل همين تيم بودنش بود، در صورتي‌که اگر با تيم 2006 مقايسه کنيم مي‌بينيم که تيم 2006 مهره‌هاي بهتري داشت اما تيم نبود.

مرزبان در پاسخ به اين سوال که آيا با ميثاقيان ارتباط دارد، اظهار کرد: چند وقت است که با ميثاقيان صحبت نکرده‌ام اما هرجا که باشد براي او آرزوي موفقيت مي‌کنم و آرزويم اين است که ميثاقيان در تيم جديدش باز هم موفق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا