Mihanpostپیشنهاد سردبیرگوناگون

بررسی شایعه مرگ کیم جونگ اون آیا او واقعا کشته شده است؟

به تازگی اخباری دال بر مرگ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی منتشر شده که در این مطلب از میهن پست قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با ما همراه شوید.

همین دو سه روز پیش بود که خبرهایی در مورد وخامت اوضاع کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به دلیل جراحی سیستم قلبی و عروقی اش منتشر شد اما امروز شایعه ای بس بزرگتر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی شنیده می شود و آن هم مرگ این رهبر جوان و جنجالی است. حتی تصاویری از جنازه رهبر کره شمالی در برخی شبکه های مجازی منتشر شده که البته به نظر می رسد جعلی و دستکاری شده باشند. در روزهای اخیر منابع اطلاعاتی ایالات متحده و یک روزنامه کره ای ادعا کرده بودند که کیم جونگ اون بدنبال جراحی قلب خود در شرایط بسیار وخیمی به سر برده و دلیل غیبت او در مراسم سالگرد تولد پدربزرگش نیز همین موضوع بوده است.

مرگ کیم جونگ اون

امروز نیز خبر رسیده که طی روزهای اخیر، چین گروهی پزشک متخصص را راهی پیونگ یانگ کرده است تا به بررسی شرایط رهبر کره شمالی بپردازند و این موضوع نیز می تواند تایید کننده وخامت حال کیم جونگ اون باشد. رویترز در خبری ادعا کرده که تیمی از پزشکان متخصص چینی به رهبری یکی از مقامات ارشد حزب کمونیست چین و از اعضای بخش روابط بین المللی، پکن را به مقصد پیونگ یانگ ترک کرده اند. مقامات کره جنوبی اما گفته اند که هیچ علائمی از تحرکات مشکوک و غیرطبیعی در کره شمالی ندیده اند. روز پنجشنبه نیز دونالد ترامپ گفته بود که به نظر او اخبار مربوط به وخامت حال رهبر کره شمالی نادرست است. روز جمعه نیز مقامات کره جنوبی در گفتگو با رویترز اعلام کردند که بر اساس منابع خبری شان در داخل کره شمالی، کیم زنده بوده و به احتمال خیلی زیاد بزودی در انظار عمومی ظاهر خواهد شد.

مرگ کیم جونگ اون

مشکلات جسمی رهبر جوان کره شمالی از همان ابتدای به قدرت رسیدنش بر همگان مشخص بود و وی بارها به دلیل زیاده روی در مصرف سیگار و مشروبات الکلی و همچنین افزایش وزن و چاقی مورد درمان قرار گرفته بود. کره شمالی یکی از منزوی ترین و امنیتی ترین کشورهای جهان است و سلامتی رهبران این کشور نیز جزئی از اسرار حکومتی به شمار می آیند. آخرین باری که خبری در مورد کیم جونگ اون در شبکه خبری رسمی دولت کره شمالی منتشر شده به یک جلسه دولتی در ۱۱ آوریل گذشته و چند روز پیش از مراسم سالگرد تولد پدربزرگش باز می گردد که در کمال ناباوری، وی در آن شرکت نداشت. کیم که گمان می رود اکنون ۳۶ ساله باشد نیز قبلا بارها به یکباره از پوشش خبرهای داخل کشور محو شده بود.

مرگ کیم جونگ اون

وی در سال ۲۰۱۴ نیز به مدت بیش از یک ماه کاملاً غیب شده بود و بعد از آن بود که تلویزیون رسمی این کشور او را در حال راه رفتن با عصا نشان داد. هنگامی که کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون، در سال ۲۰۰۸ در اثر سکته قلبی درگذشت، رسانه های کره شمالی ادعا کرده بودند که گروهی از پزشکان چینی و فرانسوی بر بالین او حاضر بوده اند. چین مهم ترین و اصلی ترین شریک سیاسی و تجاری کره شمالی است و به دلیل تحریم های شدید بین المللی، تنها ممر حیاتی این کشور برای دستیابی به نیازهایش به شمار می آمد. همچنین دو کشور مرزهای بسیار طولانی با یکدیگر داشته و سال گذشته نیز شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، برای اولین بار پس از ۱۴ سال به عنوان رییس جمهور کشور همسایه به پیونگ یانگ سفر کرد. در صورتی که مرگ کیم جونگ اون تایید شود، کیم یو جونگ خواهر او می تواند جانشین بالقوه او باشد، خواهری که در سال های اخیر نقش پررنگی در کمک به برادرش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا