گوناگون

مشترکان خانگی بیشترین میزان برق مصرفی را به خود اختصاص داده اند

81222219 5797295

ˈمنوچهر جعفریˈ روز سه شنبه در جلسه بررسی راهکارهای کاهش بار و انرژی و مدیریت مصرف برق استان افزود: هم اکنون 89/42 درصد فروش انرژی برق در بخش خانگی ، 68/9 درصد در بخش عمومی ، 43/14 درصد در بخش کشاورزی ، 94/24 درصد در بخش صنعتی و 6/8 درصد نیز در بخش تجاری به مصرف مشترکان می رسد.

وی شمار مشترکان زیر پوشش شرکت توزیع نیروی برق مازندران در بخش های خانگی ، صنعت و کشاورزی را بیش از یک میلیون و 136 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد 904 هزار و 417 مشترک در بخش خانگی است که معادل 5/79 درصد برق مصرفی استان را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین شمار مشترکان واحدهای صنعتی زیر پوشش شرکت توزیع نیروی برق مازندران را هشت هزار و 346 مشترک ذکرکرد و گفت: با بررسی های صورت گرفته 24 درصد برق مصرفی استان مربوط به مشترکان بخش صنعتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران بر لزوم صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف برق تاکید کرد و اظهارداشت: مشترکان باید در زمان اوج مصرف ، از استفاده از لوازم خانگی پرمصرف خوددادری کنند.

جعفری ابراز امیدواری کرد تا با مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف برق ، تابستان امسال را با کمترین قطعی برق در استان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه برای گذر از پیک تابستان به همدلی و همراهی اقشار مختلف مردم و مسوولان نیازمندیم ، گفت: جمع آوری انشعابات غیرمجاز ، اصلاح اتصالات سست ، کاهش تلفات انرژی و تعویض کنتور مشترکان پرمصرف ازجمله راهکارهای مهم در کاهش مصرف برق است.

وی از مشترکان خواست تا در ساعات اوج بار که از ساعت 12 ظهر تا 16 عصر و 20 تا 23 شب است ، از روشن کردن لوازم برقی پر مصرف غیرضرور خودداری کنند و مصارف این دسته از لوازم را به ایام تعطیل ، اوایل صبح و اواخر شب منتقل کنند.

جعفری ، انجام فعالیت های فنی ، اطلاع رسانی مناسب و اصولی ، آشنایی با تعرفه های جدید برق به ویژه در زمان اوج مصرف و درک مناسب ترین زمان در استفاده از لوازم برقی پر مصرف ، دقت به برچسب انرژی در هنگام خرید کالا و استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی را از جمله راهکارهای اساسی در کاهش سریع بار و انرژی در تابستان سال جاری ذکرکرد.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از رشد فزاینده مصرف برق ، مدیریت مصرف و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی سرمایه گذاری زیادی باید صورت گیرد ، گفت: لازم است شرکت های توزیع برق تلاش گسترده ای را به منظور تامین نیازهای جامعه به انرژی برق با حداقل هزینه انجام دهند.

وی افزود: شرکت توزیع برق مازندران در چند سال اخیر با استفاده ازتمام ظرفیت ها و امکانات ، تلاش های فراوانی در افزایش سطح اطلاعات و آگاهی عمومی مردم و فرهنگ سازی بهره وری و بهینه سازی مصرف برق انجام داده است.ک/3

2501/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا