Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

نگاهی به مشخصات فنی لیفان x50 کراس اوور چینی کرمان موتور + عکس

میهن پست – قبل از معرفی خودرو لیفان x50 به ظاهر شاسی باید گفت که اگر تحریم ها و مراودات اقتصادی با کشور چین نبود این روزها در ایران هرگز جایی برای ماشین های بی کیفیت و یا کم کیفیت چینی آن هم به فراخور خود وجود نداشت. اما روی دیگر سکه این است که در شرایط کنونی حاکم بر صنعت خودرو در کشور اگر این خودروهای چینی هم نبودند ما قدرت انتخابی جز خودروهای باز هم بی کیفیت و تکراری ایرانی برای خرید و استفاده نیز نداشتیم. بنابراین به دور از حاشیه ها و پرداخت هزینه هایی جدای از هزینه های خرید خودروهای چینی اعم از کیفیت پایین و عدم خدمات مناسب پس از فروش توسط شرکت های پشتیبان درگذشته  و با معرفی محصولات جدید چینی نیز انگار قرار است برای آینده نیز هزینه هایی مبنی بر افت قیمت و عدم خدمات مناسب نیز توسط خریداران این خودروها پرداخت و نیز در مقابل باید گفت که بیشتر هموطنان اگر چه شرایط و پول کافی را برای استفاده از ماشین های برند خارجی و به ویژه شاسی را نداشته، با خرید ماشین های مشابهه و کپی چینی نیاز خود را به نحوی با خرید خودروهای چینی برآورده کرده اند.

پس در شرایط کنونی و از دیدگاه نگارنده شاید بدرو از انصاف باشد که در قیاس خدمات نامناسب تولیدکنندگان خودروهای داخلی، محصولات چینی را که کیفیت آن ها چند برابر از محصولات ایرانخودرو و سایپا بهتر است را به باد انتقاد گرفته و استفاده از آن ها را به طریقی غیر منصفانه و منتقدانه رد کرد.

لیفان x50

در این میان شرکت کرمان موتور به دنبال مونتاژ و واردات خودرهای چینی چند وقتی است که یک کراس اوور جدید از محصولات لیفان به نام X50 را در سال ۹۴ آن هم به صورت خیلی محدود روانه بازار ایران کرد.

در این میان جالب است بدانید این محصول(لیفان شاسی X50) که چند وقتی ایرانی ها شاهد تبلیغ آن را در فضای مجازی بودند و طرح پیش فروش آن نیز در سایت کرمان موتور رویت شد این روزها دیگر فقط نام و عکسی از آن در این سایت دیده و سرنوشت و وعده عرضه آن نیز نا مشخص است.

لیفان x50

اما با این حال خودروی X50 بر اساس اصل طراحی پیشرفته MM طراحی شده است.این اصل بر اساس حداقل اشغال فضای خارجی و حداکثر استفاده از فضای داخلی می باشد.با توجه به این اصل فضای داخلی این خودرو بسیار جادار بوده بصورتی که فضای نشستن برای ۵ بزرگ سال بسیار مناسب می باشد.X50این فضای مناسب برای سرنشنان را مدیون فاصله زیاد دو محور بوده که برابر با ۲۵۵۰ میلی متر می باشد.

در خصوص فضای بار این خودرو نیز باید گفت که X50 به نسبط خود هم بسیار جادار است و هم صندلی ردیف دوم آن نیز قابلیت خوابیدن داشته بطوری که با این کار فرد از فضای زیادی در این خودرو بهره خواهد برد.

به عبارتی دیگر طراحی فضای داخلی کابین این خودرو  تا حدود زیبا و درمجموع نسبتا شبیه سایر خودروهای چینی است و این خودرو X50 نیز همانند بیشتر مدل های چینی مجهز به سیستم کی لس(KEY LESS) نیز هست .

در جلو داشبود مدل سفارشی X50 نیز همچنین دارای یک مونیتور تمام لمسی بوده که به سیستم ناوبری مجهز و سیتسم تهویه مطبوع بصورت تمام اتومات نیز در این خودرو بصورت زیبای طراحی و در مقابل ادوات تنظیم سیستم صوتی و بلوتوث بر روی فرمان نیز به زیبایی خاصی به کار رفته است.

لیفان x50

قسمت جلوی خودرو یک جلو پنجره خاص که به نسبت سایر مدل های لیفان با زیبایی بهرتی تعیبه شده و در زیر این جلو پنچره نیز یک دریچه هوای ذوذنقه ای شکل بزرگ قراردارد که تا حدودی این طراحی از خودروهای شاسی بلند کره ای کپی برداری شود.

چرغهای جلو خودور نیز در نوع خود خاص و منحصر به فرد بوده و برعکس همه خودروهای چینی از خودروی دیگری کپی نشده است اما عقب این خودرو بیننده را به یاد اسپورتیج معرف شرکت کیا خواهد انداخت و بطور کل طراحی خارجی خودور نمره قبولی گرفته و زیبای خاصی دارد.

در خصوص وضعیت فنی این خودرو نیز باید گفت که شاسی این خودرو توسط کمپانی معروف بریتانیایی MIRA طرحی و باعث شده که پایداری و مقاومت شاسی این خودرو در بهترین وضعیت ممکنه خود باشد.

بدنه X50 نیز بسیار سبک وزن اما دارای مقاومتی بالا است که به هنگام تصادفات – آن چه را که در تست تصادف این خودرو مشخص شده است –  با شش کیسه هوا، دو کیسه هوا برای سرنشان جلو و کیسه های هوا پرده ای در کنار،با ایجاد وضعت ایمنی خاصی در این خودرو امنیت سرنشینان را تضمین می کند.

لیفان x50

در این میان سیستم ترمز این خودرو نیز مجهیز به ABS+EBD بوده و برای هر چهار چرخ ترمز دیسکی در نظر گرفته و همچنین X50 این خودرو اسپرت کوچک به سیتسم EPS سیسم کنترل پایدار نیز مجهز و همچنین جهت ایمنی سرنشنان خودرو مجهز به باز کردن قفل ها بصورت اتوماتیک در هنگام تصادفات است.

لیفان X50 در دو نوع گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک عرضه می گردد. پیشرانه این خودرو یک موتور ۱٫۵ لیتری می باشد که حداکثر توان خروجی ۱۰۲ اسب بخار تولید میکند.حداکثر سرعت این خودرو با این موتور ۱۷۰ کیلومتر می باشد.موتور این خودور دارای استاندارد اروپایی یورو ۵ می باشد.مصرف سوخت X50 برابر در حالت گیربکس دستی برابر با ۶٫۳ لیتر و در نوع اتوماتیک برابر با ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

حجم موتور: ۱۵۰۰ سی سی
نوع موتور: بنزین سوز و مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها VVT
استاندارد آلایندگی: Euro V (یورو ۵) و مجهز به سیستم EOBD
تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ: ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ DOHC
حداکثر قدرت: ۱۰۲ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۳۳ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۳۵۰۰ الی ۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده: ۵ سرعته دستی | اتوماتیک CVT
حجم مخزن سوخت: ۴۲ لیتر
سرعت (کیلومتر بر ساعت) : ۱۶۰ | ۱۷۰ حداکثر
مشخصات چرخ ها: رینگ ۱۵ اینچ آلومینیومی
طول خودرو: ۴۱۰۰ (میلی متر)
عرض خودرو: ۱۷۲۲ (میلی متر)
ارتفاع خودرو: ۱۵۴۰ (میلی متر)
فاصله دو محور: ۲۵۵۰(میلی متر)
وزن خالص: ۱۱۵۰ | ۱۱۷۵ (کیلوگرم)
تجهیزات و امکانات: مجهز به سیستم ISOFIX، دارای ۴ بلندگو، سیستم پخش CD با خروجی USB، AUX، سنسور دنده عقب، کنترل سیستم صوتی ار روی فرمان، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS، صندلی چرمی، کامپیوتر سفری، رینگ آلومینیومی، Day Light، تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ های جلو، شیشه های جلو و عقب برقی، سان روف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا