Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

نگاهی به بزرگ‌ترین تصویر نجومی تاریخ بشر با مونتاژ ۴۶ میلیارد پیکسل + عکس

میهن پست – قبل از توضیح در مورد نمایش بزرگ‌ترین تصویر نجومی تاریخ با ۴۶ میلیارد پیکسل باید گفت که جهان سازمانی کاملاً پویا است. این جهان روزی آغاز شد. شاید با یک انبساط بزرگ ناگهانی مادّه و ممکن است روزی پایان یابد. در همین زمان (بین آغاز و پایان) با انبساط بیشتر جهان کهکشان‌ها از یکدیگر دورتر و دورتر می‌شوند. بنابراین جهان با فعّالیّت و حرکت در حال بزرگ‌شدن است. ستاره‌ها در تمام طول زندگیشان منقبض، منبسط، و منفجر می‌شوند و برای عقل و علم ما انسان تا بدین روز درک هستی و وسعت آن نامفهوم است.

X بزرگ‌ترین تصویر نجومی تاریخ

در این میان هیچ منظره‌ای نمی‌تواند زیباتر از نگاه کردن به آسمان پرستاره باشد، حال اما منجمان دانشگاه Ruhr بوخوم آلمان توانستند تصویری تولید کنند که می‌تواند زیبایی بی حد و اندازه‌ای را به نمایش بگذارد.

بنابراین تیم منجمان دانشگاه Ruhr توانستند بزرگ‌ترین تصویر نجومی تاریخ را ایجاد کنند. این تصویر که در آن راه شیری به نمایش گذاشته شده است از ۴۶ میلیارد پیکسل تشکیل شده است. این تصویر به خاطر حجم بسیار زیاد ۱۹۴ گیگابایتی فقط از طریق سایت خود دانشگاه و این لینک قابل مشاهده است. علاقه مندان می‌توانند مناطق مختلف راه شیری را به تماشا بنشینند.

لازم است بدانید که این تصویر در پی تلاش ۵ ساله‌ی این تیم ساخته شده است. از این تصاویر می‌توان برای کشف ستاره‌ها، سیارات و دیگر اجرام فضایی استفاده کرد. در این ۵ سال این تیم موفق شد بیش از ۵۰ هزار جرم آسمانی جدید را کشف کنند.

به همین دلیل عظمت راه شیری، منجمان مجبور شدند که با استفاده از تقسیم فضا به ۲۸۶ قسمت مختلف و عکس‌برداری جداگانه از این مناطق چنین تصویر بزرگی را ایجاد کنند. سپس تصویر بخش‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک تصویر خارق‌العاده‌ی ۴۶ میلیارد پیکسلی را شکل دادند . تصاویر این مناطق توسط تلسکوپ واقع در صحرای Atacama شیلی گرفته شده اند.

Astronomy Picture mihanpost (1)

مشاهده‌ی تصویر در سایز بزرگ

منبع: mentalfloss

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا