Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌ها

آموزش ساخت ساعت دست ساز و دیدنی با چرخ دنده‌ دوچرخه + عکس

میهن پست – این روزها در بازار لوازم خانگی می توان انواع و اقسام ساعت های دیواری را برای استفاده در منزل خریداری کرد اما گاهی خلاقیت یک هنرمند باعث می شود ساعتی ساخته شود که هرگز  نمی توان نمونه اش را در هیچ جای دنیا پیدا کرد مگر این که کسی با دیدن نمونه مشابه اش آن را کپی کند، درست همانند آن چه را که ما می خواهیم در میهن پست ساختنش را به شما آموزش دهیم.

برای ساخت ساعت مورد نظر ابتدا باید وسایل و ابزارهای مورد نیازمان اعم از زنجیر و چرخ دنده دوچرخه،بازوی میل لنگی، موتور ساعت دیواری، دستگاه برقی چسب حرارتی را تهیه و در دسترس خود قرار دهیم .

ساخت ساعت با زنجیر چرخ

ساخت ساعت با پرخ دنده دوچرخه

بعد از تهیه وسایل مود نیاز باید چرخ دنده ها را به میل لنگ تهیه شده‌مان، درست همانطوری که روی دوچرخه سوار شده است را نگه داشت و پبچ کرد که البته تهیه این میل لنگ می تواند به دلخواه شما در انواع مختلف تهیه و مورد استفاده قرار بگیرد.

۲lrdwhqp

ساعت دیواری جالب

در مرحله بعدی شما می توانید به دلخواه خود انواع مختلفی از چرخ دنده دوچرخه را تهیه و مورد استفاده قرار داد و یا آن ها را برای خلق اشکالی مختلف با هم مونتاژ کرد.

۳skdi9ug

بعد از مونتاژ و یا سر هم کردن چرخ دنده ها همانند تصاویر و یا به دلخواه خود، باید موتور ساعت دیواری تهیه شده را طبق تصاویر در مرکز چرخ دنده بزرگ کار گذاشت و آن را با چسب حرارتی ثابت نگاه داشت.

ukt5m2l6

ocie9mfu

u8c69dmt

بعد از نصب موتور ساعت در داخل چرخ دنده ها و محکم کردن آن با چسب حرارتی باید آماده انجام مرحله بعدی شد، یعنی باید چرخ دنده دیگر که طبق نقشه پیش رو کمی کوچک تر از چرخ دنده ای است که موتور ساعت را در آن کار گذاشته ایم بر روی قسمت پایین تر میل لنگ نصب و با پیچ و مهر آن را محکم کرد.

بعد از انجام این کار و برای زیبا کردن ساعت دیدنی دست سازمان باید زنجیر تهیه شده مخصوص دوچرخه را دور چرخ دنده بالایی و پایی – درست همانگونه که روی دوچرخه کار می کند – تاب داده و بعد از اندازه گیری دقیق دو سر آن را به هم متصل کنیم.

kjkidhno

mc17lve4

حال ما در مرحله پایانی کار ساخت ساعت دست ساز زیبا و دیدنی خود بوده و باید عقربه های ساعت را بر روی موتورش نصب و بعد از راه اندازی و کوک کردن آن بر روز زمان دقیقش آن را در محل مورد نظرمان که می تواند اتاق خواب و یا محل کارمان باشد، نصب کنیم.

۸j9ohoz7

ساعت زیبا چرخ دنده ای شما که شاید از قطعات دوچرخه خاطره انگیزتان نیز ساخته شده باشد، اگر چه برای همه نمی تواند جذاب و دیدنی باشد اما برای آن هایی که اهل ذوق و هنر هستند ، ارزشمند و برای خودتان خیلی قیمتی خواهد بود.

xmicgffs

اگر شما نیز روز توانستید همچین ساعت زیبایی را در خانه خود بسازید حتما فراموش نکنید که عکس آن را برای ما، جهت درج در سایت میهن پست ارسال نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا