Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

کمپانی ماک گرانترین کامیون دنیا را تحویل سلطان مالزی داد + عکس

 میهن پست – خیلی از خانواده های سلطنتی در دنیا که این روزها تعداد آن ها نیز رو به زوال نیز هست همواره در حوزه سفارش تولید خودروهای خاص و شخصی در دنیا پیشتاز بوده اند که در این میان سلطان جوهر، سلطان ابراهیم ابن المرحوم سلطان اسکندر، پادشاه مالزی که سفارش تولید یک کامیون خاص را به شرکت آمریکایی ماک داده بود که این روزها کامیون سفارشی خود را که گرانترین کامیون دنیا نیز هست را در حالی تحویل گرفت که هنوز قیمت این کامیون فاش نشد ولی می دانیم که این خودروی عظیم الجثه رکورد قیمت را در نوع خود شکسته است.

ساخت این خودروی سرخ و سفید و آبی یک سال طول کشیده است. از ویژگی‌های منحصر بفرد این خودرو وجود ۶ دوربین امنیتی، ۲ صفحه نمایش ال ای دی، آشپزخانه، باربکیو، تخت دونفره، صندلی‌های طلادوزی و مقدار زیادی طلا در قسمت‌های مختلف اشاره کرد. در تزئینات روی بدنه این خودرو نیز از مقدار زیادی طلا استفاده شده است.
این خودروی سلطنتی ۶۸۵ اسب بخار قدرت دارد و قادر است براحتی لوازم مورد نیازی همچون قایق‌های سلطنتی را جابه جا کند. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که براحتی می توان در آن زندگی کرد. حتی در آشپزخانه آن مایکروفر و یخچال نیز وجود دارد و گفته می شود اولین رانندگی با این خودرو در یک مراسم خیریه در مالزی انجام خواهد شد.

ساخت این کامیون در کارخانه ماک در جنوب غرب بریزبین استرالیا بیش از یک سال به طول انجامیده است و گفته می‌شود که این کامیون گرانترین کامیون ماک جهان است.

 شرکت ماک در خصوص قیمت نهایی این کامیون اظهار نظری نکرده است اما گفته می‌شود که ارزش آن از کامیون ماک سفارشی رکورددار قبلی با بهای ۱/۴۶ میلیون دلار(حدود ۵ میلیارد تومان) بیشتر است.سلطان ایالت جوهور به هنگام تحویل گرفتن این کامیون گفت که به آرزوی خود رسیده است و از نتیجه کار بسیار راضی است.

منبع: jdtfm

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا