سیاسی

روحانی : مشکلات اقتصادی کشور همچنان پا برجاست ؟

به گزارش میهن پست – حسن روحانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال ۹۳ ملت با خشکسالی و مشکلات اقلیمی دست و پنجه نرم کردند و سالی بود که قیمت نفت کاهش پیدا کرد اما علی رغم همه اینها ملت ایران توانست موفقیت های بزرگی به دست آورد.رئیس جمهور اظهار داشت: مشکلات اقتصادی پایان نیافته و مردم همچنان مشکل دارند اما آمارها و شاخص ها به ما می گویند که موفقیت های قابل ملاحظه ای داشته ایم.

وی با بیان اینکه در صحنه سیاست خارجی موفقیت های خوبی داشتیم، گفت: در رابطه با همسایگان، کشورهای جهان و مذاکرات با ۱+۵ قدم های بزرگی را رو به جلو برداشتیم و موفقیت هایی را کسب کردیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه روابط با همسایگان امروز نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم.

وی با بیان اینکه حجم روابط اقتصادی ایران با برخی کشورهای همسایه در سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت، گفت: در تعامل با جهان به لطف خدا و هدایت های رهبری قدم های خوبی برداشته ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات اقتصادی پایان نیافته است، گفت: مردم همچنان مشکل دارند اما آمارها و شاخص ها به ما می گوید موفقیت های قابل ملاحظه ای داشته ایم که نتیجه تلاش مردم بوده است.

وی با اشاره به رکورد ایران در افزایش حجم صادرات در سال ۹۳ گفت: در سال ۹۳، ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم.

روحانی گفت: در خصوص بودجه های عمرانی نیز فکر نمی کردیم، در سال ۹۳ بتوانیم ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی داشته باشیم که این رقم با سالهای قبل تفاوت قابل ملاحظه ای داشته است.

رئیس جمهور گفت: در سال ۹۳ وزارت بهداشت و درمان و وزارت کار گام های در درمان و سلامت مردم برداشتند و ۸ میلیون نفر زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در زمینه محیط زیست نیز دولت قدم های خوبی برداشته است، گفت: در تهران در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۴۴ روز بیشتر هوای سالم و پاک داشتیم.

روحانی با تاکید بر اینکه سال آینده سال بهتری برای کشور و ملت ما خواهد بود، اظهار داشت: مطمئن به لطف و رحمت الهی و حمایت های ملت و رهبری هستیم و در سال آینده نیز در حوزه اقتصاد، حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پیشرفت های خوبی خواهیم داشت.

رئیس جمهور برای ملت در سفرهای نوروزی آرزوی سلامتی کرد و اظهار داشت: درخواست می کنم مردم برای مراعات سلامت خود مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و حافظ محیط زیست باشند.

وی برای مردم سال خوب و شادی را آرزو کرد و اظهار داشت: از خبرنگاران رسانه ها هم سپاسگزاریم که کار بزرگی را در سال ۹۳ انجام دادند. از کار رسانه ای شما و نقدهای شما تشکر می کنیم زیرا نقد برای ما نعمت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا