گوناگون

مطالبات اعضای شورای شهر از رییس جمهور / افزایش اختیارات شوراها تا پرداخت مطالبات شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر،اعضای شورای شهر تهران روز شنبه 24 خرداد ماه دیداری با رییس جمهور خواهند داشت . کاهش آلودگی هوای پایتخت،توسعه حمل و نقل عمومی و… از مطالبات قدیمی مدیریت شهری از دولت است .

مطالبه اصلی مدیریت یکپارچه شهری

اقبال شاکری،عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این که مدیریت یکپارچه شهری اساسی ترین  موضوعی است که در جلسه امروز با رییس جمهور به آن پرداخته می شود گفت: پرداخت تعهدات دولت به شهرداری ها و تامین منابع توسعه حمل و نقل عمومی از دیگر موضوعاتی است که باید در این جلسه به آن اشاره شود .

او ادامه داد: افزایش سطح تعاملات فرمانداری ها و وزارت کشور با  مدیریت شهری از دیگر درخواستهای اعضای شورا است . مدیریت یکپارچه در حل مشکل آلودگی هوا و مشخص شدن سهم دستگاه های اجرایی در این زمینه و عضویت اعضای شورای شهر در شوراهای بالا دست مانند شورای عالی شهر سازی و کمیسیون ماده 5 و … از دیگر موضوعاتی است که باید در این جلسه مطرح شود .


توسعه حمل و نقل عمومی دغدغه قدیمی مدیریت شهری

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به دیدار عصر روز شنبه اعضای شورای شهر تهران با رییس جمهور گفت: پرداخت مطالبات پایتخت در حوزه مترو و اتوبوس یکی از درخواست های ما از رییس جمهور خواهد بود .

ابوالفضل قناعتی ضمن بیان این مطلب گفت: در دیدار با رییس جمهور اگر فرصت صحبت اعضای شورای شهر نیز شد به عنوان یکی از اعضای کمیسیون عمران در خصوص مطالبات شهرداری از دولت در حوزه مترو و اتوبوس سخن خواهم گفت .

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی اعضای شورا توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت است که این موضوع نیز مطرح می شود .

کاهش تصدی گری های دولتی / دولت به کمک شورا های بیاید

اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران نیز در گفتگو با مهر با اشاره به این که اگر شورا ها تقویت شود مردم در کشور تقویت شده اند گفت : دولت باید لوایحی که  پیش از این برای تقویت شورا ها به مجلس ارائه می شده و تاکنون مقاومت می شده ، به مجلس ارسال کند .

وی با تاکید بر این که شوراها باید تقویت شوند گفت : شوراهای فرا دستی مانند شورای عالی استانها هم مرتبه با مجلس است و می تواند طرح در صحن مجلس بیاورد که این شورا تاکنون  به جایگاه واقعی خود نرسیده است و نیاز به حمایت های دولتی در این زمینه داریم .
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا