گوناگون

معاون وزیر :سرانه زمین کشاورزی برای هر ایرانی دو هزار متر مربع است

81157104 5682782

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈ احمد افشارˈ عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان دزفول افزود: در کل کشور 164 میلیون هکتار زمین وجود دارد که حدود 15 میلیون هکتار آن به کشاورزی اختصاص داده شده یعنی کمتر از 10 درصد این اراضی امنیت غذایی کشور را تأمین می کند.

وی گفت:باید بهره وری ویژه ای از اراضی کشاورزی صورت گیرد تا این زمین ها جوابگوی نیاز غذایی کشور باشد.

افشار افزود:حریم روستاها باید تعیین تکلیف شود و توسعه روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها در دستور کار قرار گیرد.

رییس امور اراضی کشور گفت:حدود 70 درصد کشاورزان کشور سند مالکیت زمین ندارند که موضوع سند دار کردن زمین ها به طور جدی پیگیری می شود.

افشار بر مدیریت یکپارچه زمین های کشاورزی تاکید کرد و افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی را به عنوان امری مهم در بخش کشاورزی ضروری دانست.

وی افزود: عدم مدیریت یکپارچه زمین های کشاورزی طی 30 سال گذشته موجب تکه تکه شدن زمین های کشاورزی شده و باید در این خصوص فکری اساسی کرد لذا در این راستا همایش مدیریت زمین را برگزار و راهکارهای مهم در این حوزه را معرفی خواهیم کرد.

وی گفت که پرداختن مقام معظم رهبری به مساله کشاورزی خوزستان و طرح پروژه 550 هزار هکتاری نشانه توجه به اهمیت بالای این استان در بخش کشاورزی دارد.

رییس امور اراضی کشور با اشاره به مساحت 450 هزار هکتاری شهرستان دزفول افزود: کشاورزی در شهرستان دزفول باید جدی گرفته شود.

احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز در این نشست گفت:شهرستان دزفول تنها شهرستانی است که کلیه نظام های بهره برداری را در خود جای داده است.

وی با اشاره به مشکلات سند زمین های کشاورزی افزود:دو هزار و600 خانوار کشاورز در دزفول در قالب 630 گروه مشاع با این مشکل روبرو هستند که برای توسعه کشاورزی ورفع مشکلات کشاورزان باید این زمین ها را به کشاورزان واگذار کرد .

زارعی اظهار داشت:شهرستان دزفول با تولید بیش از دو میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور منحصر بفرد است

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در دزفول چندین هزار دانش آموخته در رشته کشاورزی وجود دارد که اگر برای هر کدام یک هکتار زمین برای توسعه محصولات گلخانه ای اختصاص دهیم برای جوانان ایجاد اشتغال کرده ایم.

وی افزود:دزفول کانون تجمع محصولات کشاورزی استان است و باید به مشکل میدان تره بار این شهرستان توجه شود .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به دزفول از اراضی کشاورزی مناطق مختلف این شهرستان دیدن کرد و از نزدیک در با تعدادی از کشاورزان پیرامون مسایل و مشکلات آنان گفت و گو کرد.ک/2

7278/648 ** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا