گوناگون

استاندار کرمان: قوانین مزاحم در توسعه و پیشرفت جمع بندی شد

81157056 5682716

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در نشست استانی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان اجرایی افزود: این مجموعه که قوانین در بخش های مختلف را در بر می گیرد طی یک ماه آینده تکمیل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر اختیارات استاندار محدود به تشریفات باشد زیاد است اما اگر می خواهید به عنوان نماینده حکومت در استان کار کند، مشکلات مردم را برطرف و مسیر توسعه را هموارتر کند، کم است.

استاندار کرمان بیان کرد: موارد و پیشنهادات خود را به وزیر کشور تقدیم می کنیم و اگر بخواهیم در استان ها کار آبادانی و توسعه انجام شود باید اختیارات استاندار را افزایش دهند و از آن طرف استاندار پاسخگو باشد.

وی از نمایندگان مردم در مجلس نیز خواست به طور عمیق این موضوع را بررسی کنند.

رزم حسینی ادامه داد: ما در استان با همین ظرفیت و اختیارات و قوانین موجود یک مثلث توسعه را طراحی کردیم.

وی گفت: یک راس این مثلث نمایندگان هستند که ظرفیت بالایی در رفع قوانین مزاحم و ایجاد قوانین جدید دارند و می توانند مسائل استان و شهرستان را در مرکز پیگیری کنند.

استاندار کرمان تصریح کرد: نمایندگان از مردم رای گرفته اند و باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.

وی افزود: راس دیگر مثلث توسعه، ارکان حکومت شامل همه بخش ها اعم از اجرایی، قضایی و انتظامی و امنیتی است و راس دیگر سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار می گیرند.

وی از سرمایه گذار به عنوان قهرمان ملی یاد کرد و گفت: کسی که از دانش، سرمایه و آبروی خود مایه می گذارد و شغل و ثروت ایجاد می کند این عمل او باعث منزلت اجتماعی می شود و باید مورد تکریم قرار گیرد.

رزم حسینی بیان کرد: موضوع دیگری که باید در کشور فراگیر شود حضور ائمه جمعه در امر توسعه است که ناظر بر مثلث توسعه هستند و از تریبون نمازجمعه و با توجه به اعتمادی که مردم و جامعه به آنان دارند می توانند به فرایند توسعه کمک کنند.

وی اضافه کرد: 90 درصد مشکلات بنگاه های تولیدی و بخش خصوصی مربوط به شبکه بانکی کشور است و کمتر دیدیم به بخش هایی مانند منابع طبیعی و محیط زیست مربوط باشد که اگر این گونه شود آنها را براحتی رفع می کنیم.

وی گفت: شبکه بانکی در استان اختیارات چندانی ندارد و با جابجایی پایه پولی و نزول ارزش آن اعتبارات کنونی بانک ها نمی تواند پاسخگوی طرح های استان باشد.

استاندار کرمان، تاکید کرد: اگر قرار است توسعه ای در استان روی دهد باید اختیارات بانک ها افزایش یابد.

رزم حسینی، راه اندازی سایت کرمان مجازی را یکی از اقدمات استان برای جذب سرمایه گذار برشمرد و گفت: این سایت برای ارتباط با کرمانیان خارج از کشور راه اندازی و فعال شده است و از این طریق ظرفیت های کرمان را به خارج استان معرفی می کنیم.

وی بیان کرد: آمایش سرزمین در مناطق مختلف انجام شده اما مجموعه ای از پروژه ها با شناسنامه مشخص که قابلیت های سرمایه گذاری را در هر شهرستان تعیین کند وجود نداشته است.

وی گفت: کاری را در استان شروع کرده ایم که براساس آن مطالعات اولیه پروژه ها را انجام می دهیم و مطالعات تفصیلی را سرمایه گذار انجام می دهد که کار بزرگی است.

استاندار کرمان تصریح کرد: تاکنون حدود 500 پروژه را مشخص کرده ایم و کار در دست انجام است و سعی می کنیم این شبکه را کامل کنیم.

وی بر لزوم چابک سازی ساختار ادارات و سازمان های دولتی تاکید کرد و گفت: روحیه محافظه کاری در دستگاه های دولتی باید شکسته و حریتی که در جبهه های دفاع مقدس یاد گرفتیم جایگزین آن شود.

رزم حسینی اظهار کرد: نیروی انسانی استان کرمان در دولت قبل چهار برابر شده اما ماموریت ها افزایش پیدا نکرده که هزینه سربار است.ک/2

8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا