گوناگون

استاندار خبر داد: جذب بیش از 10 سرمایه‌گذار ‌در چهارمحال و بختیاری

‌استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مردم ولایت‌مدار استان با استقبال پرشکوه از ریاست جمهوری حمایت خود را از دولتمردان نشان دادند و اکنون محقق ساختن وعده‌های دولت از وظایف اصلی مسئولان استان است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- قاسم سلیمانی 23 مردادماه در نشست شورای برنامه ریزی استان با تقدیر از همراهی و تعامل بسیار مطلوب مدیران دستگاه‌های اجرایی در استقبال از ریاست جمهوری، ره آورد و دستاوردهای این سفر برای استان را بسیار ارزشمند و اساسی دانست.

وی موفقیت آمیزبودن سفر دکتر روحانی و هیئت دولت به استان را مرهون لطف و عنایت‌های الهی به استان محروم چهارمحال و بختیاری، وحدت و یکپارچگی میان مسئولان و مدیران استان و برنامه‌ریزی و اولویت بندی دقیق مشکلات و کاستی‌ها بیان کرد.

وحدت لازمه پیشرفت استان است

سلیمانی با بیان اینگه اگر وحدت و یکپارچگی میان مسئولان وجود نداشت به طور قطع این سفر حاشیه ساز و بحران ساز می‌شد، وجود وحدت و یکپارچگی مسئولان را گوهری گرانبها برای توسعه و پیشرفت و بهره‌مندی مطلوب از این فرصت بسیار ارزشمند دانست.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم عملیاتی ساختن نتایج و دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان، از تشکیل گارگروه پیگیری مصوبات انجام شده در طول این سفر خبر داد.

به گفته وی، این کارگروه موظف است متن تمام سخنرانی‌های ریاست جمهوری جلسات و بازدیدهای اعضای هیئت دولت و وزار به شهرستان‌ها را پیاده سازی و پیگیر عملیاتی کردن آنها باشد.

سلیمانی گفت: پیگیری جدی و عملیاتی کردن مصوبات سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت یکی از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت های مسئولان استان در قبال این سفر بسیار مهم محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه مردم غیور و ولایت مدار استان با حضور پرشور و غیرتمندانه در مراسم استقبال از ریاست جمهوری حمایت و پشتیبانی از دولتمردان خود را در همه عرصه‎ها نشان دادند، تلاش و پیگیری مستمر برای محقق ساختن وعده‌ها و قول‌های دولت در این سفر را از رسالت‌ها و وظایف اصلی مسئولان استان عنوان کرد.

سلیمانی زمین ماندن و عملیاتی نشدن مصوبات سفر ریاست جمهوری را ظلم به مردم و استان دانست و گفت: مردم رسالت و وظیفه خودشان که استقبال و حمایت از ریاست جمهوری بود را با شور و اشتیاق وصف ناپذیر به نمایش گذاشتند اکنون نیز مسئولان باید پاسخ این حضور و حمایت را با اجرایی کردن مصوبات بدهند.

بیش از 10 سرمایه گذار جذب شده است

وی جذب سرمایه گذاران غیر دولتی به استان را از مهم‎ترین اولویت‌ها و برنامه‌های سفر دانست و افزود: مهم‌ترین بحث سفر حضور بخش غیر دولتی برای سرمایه‌گذاری در این استان بود که این مهم با جذب بیش از 10 سرمایه گذار تا حدودی محقق شده است.

به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری، در این سفر مصوب شد که مبلغ 4 هزار و 800 میلیارد ریال منابع مالی به بانک‌های این استان برای فعال کردن بخش صنعت و کشاورزی تزریق شود.

سلیمانی به پروژه عظیم راه‌آهن استان چهارمحال و بختیاری اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح طی پنج سال آینده، 490 کیلومتر مسیر استان‌های فلات مرکزی به آب‌های خلیج‌فارس نزدیک می‌شود.

صرفه‌جویی 90 هزار میلیارد ریالی در مصرف سوخت با اجرایی شدن پروژه راه آهن استان

وی به تشریح مزایا و آثار مثبت این طرح در سطح ملی پراخت و گفت: از جمله مزایای این طرح می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف سوخت تا افق 1410 نزدیک به 90 هزار میلیارد ریال، صرفه‌جویی در سالم‌سازی هوا، پیشگیری‌ از تلفات و درآمد رسمی حاصل از حمل و نقل بار و مسافر اشاره کرد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه با احداث خط راه آهن یک بن بست شکنی عظیم در استان رقم خواهد خورد گفت: این پروژه نه تنها مشکلات استان بلکه بسیاری از هزینه‌ها، خطرات و آسیب‌ها در سطح ملی را کاهش داده و در توسعه و پیشرفت ملی نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا