گوناگون

اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار بدون رئیس روزگار می گذراند/ شعبانی: معرفی مدیر جدید ظرف 20 روز آینده

به گزارش خبرنگار مهر، در سال های اخیر  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار پس از خداحافظی رئیس مدت زیادی را با کفالت و سرپرستی پشت سر می گذراند. نبودن فردی با اختیارات کامل یک مدیر باعث می شود که  یک دستگاه نتواند با تمام توان و انگیزه به مراجعه کنندگان خود پاسخگویی کند.

اوج مدیریتی این دستگاه فرهنگی سبزوار در در دهه گذشته به دوران ریاست 4 ساله نوراله رضوی مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری برمی گردد که وی هم از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری مامور شده بود که برای سر سامان دادن اهالی فرهنگ و هنر از دانشگاه نقل  مکان کند.

پس از اتمام دوران ماموریت رضوی اداره ارشاد مدتی بدون رئیس بود تا اینکه مجید عسگری مدیر وقت روابط عمومی آموزش و پرورش سبزوار  که از اهالی هنر بود به ریاست این اداره رسید. عسگری هم در 2 سال حضورش در این اداره هر چند با مشکلاتی روبرو شد اما ماموریت خود را به پایان رساند.

پس از خداحافظی عسگری اداره ارشاد طبق معمول مدتی را با کفیل سپری کرد تا اینکه محمد مشکانی یکی دیگر از فرهنگیان به ریاست این اداره رسید.

البته مشکانی هنوز نیامده در مهرماه با مرخصی یک ماهه و سپس با استعفا به محل خدمت قبلی اش برگشت و تاکنون که 9 ماه از رفتن وی می گذرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از وجود رئیس محروم است.

با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری فرهنگ یکی از بخش های قابل توجه اعلام شد و عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولان و مردم  برای تحقق اهداف درخواست شد.

انتظار می رفت مدیران عالی رتبه شهرستان با نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ برای سیاستگذاری برنامه ریزی و مدیریت حوزه فرهنگ ابتدا رئیس جدید این اداره معرفی کنند اما هنوز تا کنون پیگیری های آنان نتیجه ای نداشته است.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار در این رابطه در گفتگو با مهر با قبول این مشکل از معرفی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار خبر داد.

قاسم شعبانی عطار اظهار داشت: طی روزهای گذشته  رایزنی هایی با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان داشتیم و مقرر شد که ظرف 20 روز آینده رئیس جدید اداره ارشاد معرفی شود.

وی با اشاره شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر بخش فرهنگ و اهمیت و تأثیر گذاری اداره ارشاد بر مسائل فرهنگی و هنری گفت: ضرورت دارد که این اداره در کوتاهترین زمان ممکن با معرفی رئیس جدید با عزم ملی و جهادی به خدمات رسانی به اهالی فرهنگ و هنر بپردازد.

نماینده عالی دولت در سبزوار تاکید کرد: هر اداره و دستگاه اجرایی استان بایستی از نظر توان پرسنلی، کارشناسی و مدیریتی به حدی ارتقاء پیدا کند تا بلافاصله بعداز تغییر یک مدیر فرد دیگری از سایر  مسئولان و پرسنل لایق همان دستگاه جایگزن شود.

 شعبانی عطار افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار هم متاسفانه از نظر نیروی انسانی توانمند برای مدیریت شهرستان دچار ضعف است با این وجود بر آن شدیم تا برای معرفی رئیس جدید این اداره از مدیران و یا نیروهای سازمان های مختلف شهرستان از جمله آموزش و پرورش کمک بطلبیم.

وی در پاسخ به پرسشی که چرا برای پذیرفتن این پست رغبتی دیده نمی شود بیان کرد:  وظیفه هر دستگاه اجرایی است که برای پرسنل و نیروهای خود انگیزه و اراده ایجاد کند تا برای پست های مدیریتی دچار مشکل نشود که متاسفانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گذشته به این موضوع مهم توجه کافی را نداشته است.

معاون استاندار در ادامه اظهار داشت: به احتمال فراوان رئیس جدید از بین نیروها و کارشناسان با تجربه بومی که مورد تایید هنرمندان باشند انتخاب و منصوب خواهند شد.

وی همچنین در پاسخ سوالی که سرکار خانم طبسی سرپرست فعلی اداره ارشاد از گزینه های پیشنهادی است گفت: خانم طبسی از کارشناسان باتجربه و خبره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار است که پس از استعفای آقای مشکانی وی را جهت کفیل و سرپرستی  اداره پیشنهاد دادیم  اما برای ریاست وی هنوز به جمع بندی و نرسیدیم البته این بدان معنا نیست که در بین افراد نام خانم طبسی نیست شاید هم  یکی از گزینه های ما وی باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا