گوناگون

کار دولت با این وضع کشور واقعا دشوار است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی ظهر پنجشنبه در دیدار سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، اظهار داشت: هر کسی هر کاری را قبول می‌کند شناخت 3 مطلب برای او ضروری است. یکی ریشه آن کار، دیگری خود آن کار و سوم منتها و ثمر آن کار است.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: در کار شما شناخت این 3 مطلب بسیار مهم است و باید بدانید سرو کار شما با کیست. شما با مریض در ارتباط هستید که قلبی شکسته دارد و خداوند نزد آن دلهای شکسته است که درمانده‌اند و کار شما چنین کار مهمی است.

بدست آوردن دل بیمار مهمتر از حج

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه رسیدگی به بیمار درمانده در بیمارستان که چشم به کمک دیگران دارد بالا‌ترین عبادت است، تصریح کرد: هرگز انجام حج و زیارت خانه خدا به این عمل نمی‌رسد این در حالی است که حج مستحبی به قدری اهمیت دارد که حضرت رسول اکرم(ص) می‌فرماید اگر کوه را طلا کنید و آن را انفاق کنید به پای حج نمی‌رسد اما اگر دل یک بیمار دلشکسته را بدست آورید کاری مهمتر از انجام حج انجام داده‌اید.

آیت الله وحید خراسانی ادامه داد: به امور کسانی که دادرسی ندارند و کسانی که بیمار هستند و پول ندارند رسیدگی کنید که خوشحالی آن‌ها خداوند و امام زمان (عج) را راضی می‌کند و این رضایت بالا‌ترین سرمایه است.

وی در پایان سخنان خود به بیان توصیه‌هایی به وزیر بهداشت و هیئت همراه پرداخت و با اشاره به مشکلات پیش روی دولت یازدهم، گفت: اگر علم سیاست نداریم عقل سیاست داریم و مشکلات شما دولتمردان و مردم را به خوبی می‌دانیم و کار شما با این وضع مملکت واقعا دشوار است. امیدوارم در کار خود موفق باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا