گوناگون

امیدواریم به سمت توسعه اقتصادی کرمانشاه پیش برویم/ تولید و توسعه اقتصادی اولویت ها نخست دولت

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس خانه صنعت، معدن استان کرمانشاه پیش از ظهر پنجشنبه، در همایش “کار، کارگر و تجلیل از کارگران نمونه استان” که به مناسبت روز کار و کارگر در سالن انتظار کرمانشاه برگزار شده بود اظهار داشت: امروز کار و تولید و توسعه اقتصادی جز اولویت های نخست نظام و دولت است و هر مقام و مسئولی بخواهد جایگاه، شان و شخصیت کار و کارگر را زیر سوال ببرد به مثابه ستون پنجم دشمن است و مرتکب فعل حرام شده و در این راستا هرگونه تحقیر وکم توجهی اعلام همبستگی با دشمن است.

معراج محرابی گفت: کارگران از نسل پایداری، استقامت، مقاومت و مرصادند و همچون سربازان از جان گذشته سالهای دفاع مقدس در عرصه تولید و اقتصاد و مواجهه با جنگ اقتصادی و تحریم، دلاورانه کمبود ها و مشکلات را تحمل می کنند.

وی افزود: امیدواریم با تدابیر دولت تدبیر و امید در شکست تحریم ها به سوی رفاه و خوشبختی کشور و به تبع آن استان کرمانشاه پیش برویم و با توسعه اقتصاد و تولید، چهره استان را تغییر دهیم.

نماینده کارفرمایان استان در ادامه با اشاره به اتکا به نیروی خود مردم و امید نداشتن به دیگران برای توسعه اقتصادی، بیان داشت: امیدواریم در چهارچوب برنامه ها و طرح های دولت تدبیر و امید، توجه به سلامت، رفاه و تولید و با داشتن روحیه مضاعف نسبت به کار قدم های موثری برای شکوفایی بیش از پیش اقتصاد استان برداریم.

محرابی تاکید کرد: در صورت شکست تحریم ها و دسترسی به دارایی های به یغما رفته و تحقق برنامه های صنعتی و اقتصادی و حمایت از کارگران به عنوان سربازان اقتصادی کشور جهت پویایی و اقتصادی پررنگ، به سلامت از محله حساس جنگ اقتصادی و تحریم عبور کنیم و در این راه با حمایت از کارگران و کارفرمایان جبهه مقاومت ملی در برابر تحریم را تقویت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سلیقه ای کار کردن برخی دستگاه ها در حوزه کار و کارگر، بیان داشت: برخی تفسیر به رای ها متاسفانه سبب آزار کارگران و کارفرمایان استان شده و در مباحث بهداشتی، رفاهی و مالیاتی در پاره ای از موارد روحیه این افراد را جریحه دار کرده که این امر موجبات ناامنی سرمایه گزاری در استان را فراهم آورده است.

محرابی در ادامه یادآور شد: بدون وجود کارگر و کارفرما رونق اقتصادی معنایی نخواهد داشت و کارگران مهمترین عامل توسعه اقتصادی کشور محسوب می شوند و در صورت نبود نیروی کار توانمند و با پشتکار سایر عوامل اقتصادی نظیر سرمایه، ماشین آلات، فکر وبرنامه کلان اقتصادی به استفاده خواهند ماند.

محرابی در پایان تاکید کرد: در بحث تامین رفاه کارگران و کارفرمایان دولت بیش از تشکل های کارگری و کارفرمایان دغدغه دارد و همگام با تشکلات مذکور برای تامین رفاه، توسعه خدمات و امنیت شغلی آنان تلاش می کنند و امیدواریم سازمان ها و سرمایه گزاران بتوانند با عمل به برنامه اصلی خود، اهداف واقعی را محقق سازند و به معنایی واقعی سه جانبه گرایی؛ کارگر، کارفرما و سرمایه گزار زمینه های رونق و توسعه اقتصادی بیش از پیش استان را فراهم آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا