Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

کشف جانور عجیب مومیایی‌ شده‌ در سیبری + عکس

کشف جانور عجیب مومیایی‌ شده‌ در سیبری در حالی توسط کارگران معدنی در روسیه در زمین یخی یک معدن الماس بیرون کشیده شده است که به نظر می‌رسد این وجود زمینی نبوده و به دنیای دیگری تعلق دارد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

جانور عجیب مومیایی‌ شده‌ در سیبری که مورد بررسی‌ قرار گرفته است، نشان می‌دهد که یک پستاندار گوشتخوار است که در رسوبات شنی یک معدن الماس در «اوداچنی» واقع در ۱۸۶۶ کیلومتری شمال غربی «یاکوتسک» روسیه کشف شد.

کارگرانی که این مومیایی را پیدا کرده‌اند از ظاهر آن شگفت‌زده شده‌اند و آن را به یک هیولا تشبیه کرده‌اند. با وجود این، محققان بر این باورند که این مومیایی می‌تواند متعلق به یک روباه، سمور جنگلی یا سمور دریایی باشد.

البته این اکتشاف، گمانه‌زنی‌هایی را در میان افراد محلی این منطقه ایجاد کرده است و برخی معتقدند که این جانور گونه جدیدی از دایناسورهاست. اما با توجه به ستون فقرات بلند، پنجه‌ها و ترکیبی از دندان سگ‌سانان و دندان‌های آسیاب و دسته‌موهایی که دارد، این موجود بیشتر شبیه پستانداری است که در شن‌ها محفوظ مانده است.

سایر تئوری‌ها عنوان می‌کنند که این مومیایی می‌تواند متعلق به جانور پستاندار گوشتخواری چون سگ یا روباه باشد. این حیوان مرموز از «اوداچنی» برای تحقیق به «یاکوتسک» فرستاده شده است و دانشمندان مشغول مطالعه درباره آن هستند.

«اوداچنی» به معنای «خوشبخت» است که به رسوبات الماسی آن معروف است و هر ساله ۱/۵ تن سنگ قیمتی از رسوبات شنی این منطقه استخراج می‌شود. این منطقه از سال ۱۹۵۵ کشف شد و از دهه ۱۹۶۰ در آن حفاری انجام می‌شود و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین معادن الماس روسیه شناخته می‌شود.

تاریخچه شن‌های الماس‌خیز این منطقه که جسد مومیایی این هیولا در آن کشف شد، به دوران مزازوئیک و حدود ۲۵۲ تا ۶۶ میلیون سال قبل می‌رسد. شواهد حاکی از ان است که آب و هوای سرد و خشک این منطقه یکی از عواملی است که باعث حفظ این مومیایی شده است. هوای این ناحیه در زمستان حدود منفی ۴۳ درجه سانتی‌گراد است.

منبع: dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا