Mihanpostپیشنهاد سردبیردیدنی هاعلمی و فناوریمحيط زيست

کشف گونه‌ ای جدید از هشت‌پا با چشمانی حیرت انگیز + ویدیو

کشف یک گونه جدید هشت‌پا با چشمانی حیرت انگیز در ساحل کالیفرنیای آمریکا انجام شده است .دانشمندانی از کشور آمریکا این  گونه‌‌ جدید از هشت‌پا ها را شناسایی کرده‌ اند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

در حال حاضر این هشت‌پا به نام روزیا یا ماهی مرکب خپل نام گذاری شده است عجیب ترین چیزی که در مورد روزیا وجود دارد چشمان خاص او است . شکل ظاهری چشم های این ماهی مرکب خپل به گونه ای است که بنظر می رسد یک عروسک زیر آب در حال زندگی کردن است .

روزیا خیلی هم به شخصیت های کارتونی که از هشت‌پا ها ساخته شده شباهت دارد و همین مسئله باعث شده تا این خبر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی کند .

این گونه هشت‌پا بیشتر زمان زندگی روزانه خود را در بستر دریاها می گذراند . البته در هنگام روز در عمق دریا بوده و در زمان تاریک شدن هوا  به سطح آب می آیند . آنها در شب از موجوداتی که روی سطح آب هستند تغذیه می کنند . روزیا  بدن بسیار  چسبنده ای داشته و برای جلوگیری از حمله شکارچیانش در گل و لای و رسوبات نرم دریایی سوراخ های ایجاد کرده و خود را در آنها پنهان می کند .بسیاری از کارشناسان حیوانات آبزی بر این باور هستند که روزیا  بیش‌تر مرتبط با کیسه‌ ماهی‌ ها است.

ویژگی ماهی مرکب سر آنها است که به صورت دوشاخه‌ای قرینه است. آن‌ها نرم تنانی از خانواده اختاپوسها هستند، که هنگام روز در اعماق آب به سر برده و شب هنگام، برای تغذیه به سطح آب می‌آیند. اسکوئیدها با استفاده از ۱۰ بازوی خود، ماهیها را به درون دهان منقار مانند خود می‌کشند. طول انواع غول پیکر آنها به ۱۳ متر می‌رسد.

با هم در میهن پست تصاویر و ویدیویی  از روزیا  این گونه جدید هشت‌پا را تماشا می کنیم.

منبع : aol

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا