Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

آیا تاریکی ستاره KIC ۸۴۶۲۸۵۲ می‌تواند کار فرا زمینی ها باشد + عکس

تاریکی ستاره کی‌ای‌سی ۸۴۶۲۸۵۲ شاید کار فرا زمینی ها باشد ؟ این فرضیه ای است که بعضی از دانشمندان در خصوص تاریک شدن این ستاره مطرح کرده اند ، چرا که رصد های جدید نشان می دهد که ستاره کی‌ای‌سی ۸۴۶۲۸۵۲ در حال تاریک شدن است. این ستاره مدت هاست که به دلیل چشمک زدن های نامنظمش مورد توجه بسیاری از اخترشناسان است .حتی عده ای این ستاره را مقر آدم فضایی ها می دانند. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

ستاره کی‌ای‌سی ۸۴۶۲۸۵۲  ستاره‌ای در پیکر آسمانی ماکیان است. فاصلهٔ این ستاره از زمین ۱۴۸۰ سال نوری است. با گسیل فضاپیمای کپلر، دیده شد که این ستاره دستخوش دگرگونی‌هایی ناهمسان می‌شود. کی‌ای‌سی ۸۴۶۲۸۵۲ در پیکر آسمانی ماکیان، به چشم میان ستاره های دنب و دلتا ماکیان جای گرفته است.

اما خبر جدیدی که از رصد این ستاره وجود دارد این است که  در چهار سال گذشته  حدودا سه درصد از توان تابشی کی‌ای‌سی ۸۴۶۲۸۵۲ کاهش یافته است و این بدان معنی است که این ستاره برای ما مقداری تاریک‌ تر شده که البته عده ای از اخترشناسان تاریک شدن کی‌ای‌سی ۸۴۶۲۸۵۲  را اثر یک ابر دنباله‌دار می دانند .بسیاری از آن ها هم معتقد هستند که روند تاریک شدن برای این ستاره از دیرباز وجود داشته و این مسئله کاملا طبیعی است اما دلیل علمی برایش موجود نیست .

ستاره کی‌ای‌سی ۸۴۶۲۸۵۲ در حال تاریک شدن است

برخی از دانشمندان گمان دارند که این تغییرات در کاهش نور ستاره، می‌تواند نشان دهندهٔ تمدنی از موجودات فضایی باشد. یکی از فرضیه‌ها برای تنزلی به این اندازه در سطح شار نور، وجود کلان سازه‌ای است که موجودات فضایی برای جذب انرژی ستاره ساخته‌اند.

البته باید گفت که پایین آمدن میزان تابش در هیچ کدام از ستاره‌ های اطراف قابل مشاهده نبوده و تنها این ستاره چنین مسئله ای را دارد پس به این نتیجه می رسیم که  کاهش میزان نور ستاره کی‌ای‌سی ۸۴۶۲۸۵۲  حاصل عبور یک دنباله‌دار نیست .

این سازه چیزی به مانند کره دایسون است که فریمن دایسن، فیزیکدان، در رواج فرضیه آن کوشید بنابراین اگر فروکاسته شدن این ستاره، دلیلی طبیعی نداشته باشد، می‌تواند به کشف تمدنی از جامعه‌ای فرازمینی نوع دوم یا مرز میان دوم و سوم منجر شود.

منبع : sci-news

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا