Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسهوا فضا

حضور موجودات فضایی در مریخ با تصاویر جدید ناسا

حضور موجودات فضایی در مریخ یکی از جذاب ترین و مرموزترین مواردی است که بسیاری از علاقمندان همواره اخبار آن را دنبال می کنند. امروز نیز با انتشار تصاویر ناسا اخبا جدید در این باره منتشر شده است.

یک شکارچی سفینه های فضایی که فکر می کند موجودات فضایی دائماً به زمین سفر می کنند، ادعا کرده که مدارکی از زندگی موجودات فضایی را در تصاویر گرفته شده توسط مریخ نورد ناسا کشف کرده است. این شخص با نام اسکات وارینگ یکی از علاقمندان به دنیای موجودات فضایی است که تصاویر گرفته شده توسط ناسا از سطح مریخ را برای پیدا کردن مدرکی دال بر حضور این موجودات در این سیاره مورد بررسی دقیق قرار داده و به گفته خودش آنچه که می خواسته را پیدا کرده است.

موجودات فضایی در مریخ

وی در وبلاگ خود در این باره چنین نوشته است :

«من این مجسمه بسیار عجیب را امروز در مریخ یافتم، دستکم فکر می کنم که این یک مجسمه است که می تواند زنده نیز باشد. اما تصاویر چیزهای بسیار کمی در مورد چیزهای روی مریخ به ما می گویند، برای تایید حرکت کردن آن باید تصاویر ویدیویی داشته باشیم. همچنین این واقعیت که در گرد و خاک اطراف آن هیچ ردپایی دیده نمی شود، نشان می دهد که این یک مجسمه است».

تصاویر ناسا که در وبلاگ اسکات وارینگ منتشر شده، یک ساختار سنگی با شکل عجیب و غریب را نشان می دهد که از دل زمین بیرون زده است. وی در این باره چنین اظهارنظر کرده است: «چیزی که من پیدا کردم به فیلی که نشسته شبیه است اما خرطومی کوتاه دارد. این مجسمه حدود نیم متر طول داشته یا به اندازه یک سگ متوسط است. البته این احتمال نیز وجود دارد که یک فسیل باشد، حیوانی که در این نقطه و حالت مرده و دفن شده است، مواد معدنی جایگزین آن شده و در ادامه شن ها کنار رفته و بار دیگر آن را نمایان کرده اند».

موجودات فضایی در مریخ

علیرغم این ادعاهای عجیب و غریب، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد در مریخ حیات وجود داشته است. دانشمندان بر این باورند که سیاره سرخ روزگاری به دوران جوانی زمین شبیه بوده، اتمسفری مرطوب و غلیظ و اقیانوس هایی وسیع داشته است. در چنین شرایطی، حیات میکروبی ساده می تواند وجود داشته باشد و این امید وجود دارد که هنوز هم چنین سطحی از حیات در میان صخره های مریخ وجود داشته باشد. اما امروزه هیچ نشانه ای از زندگی موجودات فضایی روی سطح مریخ وجود ندارد، همچنین هیچ نشانه ای از تمدن های باستانی که قبلاً روی آن سیاره حضور داشته اند.

ناسا می گوید :«حتی اگر حیاتی روی مریخ وجود نداشته باشد نیز جالب است بدانیم که در گذشته نیز حیات روی آن وجود داشته یا خیر». دیده شدن موجودات فضایی و اشکال و تصاویر مبهم در مورد موجودات فضایی به یک حالت روانشناختی به نام پاریدولیا (pareidolia) باز می گردد که در آن انسان اشکال و الگوهایی را می بیند که در واقع وجود ندارند.

منبع: express

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا