Mihanpostپیشنهاد سردبیرعمومیگوناگون

ادوارد نینو هرناندز کوتاهترین مرد جهان را بشناسید رکوردار گینس تغییر کرد

با اینکه به قد و قواره ادوارد نینو هرناندز نمی آید اما او حالا 34 سال دارد و به عنوان کوتاهترین مرد جهان شناخته می شود. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به زندگی وی داشته باشیم.

وقتی برگ های کتاب رکوردهای گینس را ورق می زنید با رکوردهای منحصربفردی روبرو می شوید که شاید در طول زندگی تان هیچوقت شکسته نشوند؛ زنی که بلندترین ناخن های دنیا را دارد یا مردی که بیشترین تعداد خالکوبی را روی بدن خود انجام داده میتوانند تعدادی از این رکوردها باشند. کوتاهترین مرد زنده دنیا نیز یکی از این رکوردها بود که کمتر کسی باور می کرد شکسته شود اما در واقعیت چنین اتفاقی رخ داده است.

کوتاهترین مرد جهان

ادوارد نینو هرناندز ۳۴ ساله چندی پیش در روز تولدش رکورد کوتاهترین مرد جهان را به خود اختصاص داد. او که حدودا ۴ روز پیش قدم به ۳۴ سالگی اش گذاشت، با ۷۲.۱۰ سانتی متر قد توانست این رکورد را به نام خودش ثبت کند.

ناتالیا رامیرز نماینده رکوردهای جهانی گینس در آمریکای لاتین در هفته ای که گذشت گواهی رسمی این سازمان را در یک کلینیک پزشکی واقع در شهر Bogotá کلمبیا به هرناندز اهدا کرد. در طول مراسم اهدای این گواهی، خانواده و پزشک متخصص ارتوپدی هرناندز نیز او را همراهی می کردند.

کوتاهترین مرد جهان

اما وقتی به سن چهار سالگی رسید خانواده متوجه شدند که پسرشان نمی تواند به قد و قواره هم سن و سالانش برسد. آنها به هر مرکز پزشکی که میتوانستند مراجعه کردند تا راه درمانی برای ادوارد پیدا کنند اما راه به جایی نبردند. ۲۰ سال بعد پزشکان کلمبیا تشخیص دادند که ادوارد به کم کاری شدید تیروئید مبتلاست و بدنش نمی تواند هورمون های مورد نیاز از جمله هورمون رشد را به اندازه کافی تولید کند.

او حالا دیگر با زندگی اش کنار آمده و علاقه وافری به موسیقی دارد. خودش در این باره می گوید:

من با لبخندم مقابل جهان می ایستم. همیشه به همه لبخند می زنم و این جاذبه من است. من میتوانم به هرآنچه که در ذهنم برای خود ترسیم کرده ام برسم. همه چیز ممکن است و اندازه و قد ابدا در این مساله تاثیری ندارد. می خواهم مردم با خود واقعی من روبرو شوند: فردی کوتاه قد اما با قلبی بزرگ.

کوتاهترین مرد جهان

اما این اولین بار نیست که هرناندز نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت میکند. او در ۱۳ آوریل ۲۰۱۰ نیز توانست همین عنوان را در سن ۲۴ سالگی اش کسب کند و بعدا فرد دیگری این رکورد را به نام خود ثبت کرد که حالا زنده نیست.

در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۰ Khagendra Thapa Magar از نپال توانست با قد ۶۷.۰۸ سانتی متر این رکورد را به نام خود ثبت کند اما او در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ در پی حادثه ای جان خود را از دست داد تا ادوارد دوباره بتواند به این مقام نایل شود.

منبع: guinnessworldrecords

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا