Mihanpostپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهورزشی

کشتی گیران برتر ایران در سال 2020 به انتخاب فدراسیون جهانی کشتی

کشتی گیران برتر ایران در سال 2020 به انتخاب فدراسیون جهانی کشتی که چندی پیش معرفی شدند را در ادامه معرفی خواهیم کرد. با میهن پست همراه شوید.

کشتی ایران با کسب ۴۳ مدال از مجمووع ۶۹ مدال المپیک جایگاهی ویژه در سابقه‌ی کشتی جهانی دارد. المپیک سال ۱۹۵۲ در هلسینکی را می‌توان نقطه‌ی عطفی در تاریخ کشتی ایران و همچنین آغاز دوران درخشانش دانست. کشتی ایران دور از انتظار همگان در این دوره از مسابقات المپیک صاحب ۵ مدال شد و از همان دوره به بعد نیز تسلسل پیروزی‌هایش را حفظ کرد. اما المپیک سال ۲۰۱۲ در لندن بود که ایران نمایشی خیره‌کننده از خود برجای گذاشت و از مجموع شش مدالی که بدست آورد صاحب سه مدال طلا شد. بسیاری از کشتی‌گیران ایرانی در تمامی این مسابقات افتخارآفرینی کردند و در ادامه با پنج نفر از آن‌ها که در تاریخ ماندگار شدند آشنا خواهید شد. کشتی گیران برتر ایران در سال 2020

حسن یزدانی

حسن یزدانی ملقب به «بزرگمرد ایران» هم‌اکنون یکی از ستاره‌های کشتی ایران و جهان است. مدال نقره‌ی وزن ۷۰ کیلوگرم در سال ۲۰۱۵ نخستین مدال جهانی او بود. یک سال بعد و در المپیک سال ۲۰۱۸ حسن یزدانی صاحب مدال طلای وزن ۷۴ کیلو شد. او همچنین در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ نیز قهرمان جهان و در سال ۲۰۱۸ به مدال برنز دست یافت. حسن یزدانی صاحب رکورد پیروزی ۱۷ بر ۲ در مسابقات جهانی است.

کشتی گیران برتر ایران در سال 2020

رسول خادم

رسول خادم از کشتی گیران برتر ایران در سال 2020 یکی از برترین قهرمانان سنگین‌وزن کشتی ایران در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی است. خادم در سال ۱۹۹۶ قهرمان وزن ۹۰ کیلوی المپیک شد و پیش از آن نیز مدال برنز وزن ۸۲ کیلوی المپیک در بارسلونا را کسب کرد. او در دو سال پیاپی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ صاحب چندین عنوان قهرمانی شد و در المپیک آتن نیز مدال طلا گرفت. در فینال بازی‌های المپیک سال ۱۹۹۶ خادم در حالی به مصاف ماخاربک خادارتسِف (کشتی‌گیر اوستیای شمالی/شوروی) رفت که حریفش صاحب پنج عنوان قهرمانی جهان و دو مدال طلای المپیک بود اما او با شکست خادارتسف به مدال طلا رسید. رسول خادم در مسابقات المپیک سال ۱۹۹۸ مدال نقره گرفت و علاوه بر این افتخاراتش صاحب پنج عنوان قهرمانی در آسیا نیز شد.

کشتی گیران برتر ایران در سال 2020

عبداله موحد

عبداله موحد از کشتی گیران برتر ایران در سال 2020 در سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ در رشته‌ی کشتی آزاد از جمله کشتی‌گیران پرافتخار سبک‌وزن است. او صاحب پنج عنوان قهرمانی جهان و یک مدال طلای المپیک است. عبداله موحد در سه دوره‌ی مسابقات المپیک حاضر بود و از این بین در المپیک سال ۱۹۶۸ در مکزیکوسیتی موفق به کسب مدال طلا شد. در سال ۱۹۷۰ نیز دومین قهرمانی آسیای خود را به دست آورد که البته پرچم‌دار ایران نیز در افتتاحیه‌ی آن مسابقات بود.

کشتی گیران برتر ایران در سال 2020

حمید سوریان

حمید سوریان یکی دیگر از پرافتخارترین کشتی‌گیران کشتی فرنگی در تمام دوران این رشته‌ی ورزشی است. او شش بار قهرمان جهان شد و نخستین بار در سال ۲۰۰۵ توانست به این مهم دست یابد. حمید سوریان طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ در سه دوره‌ی پیاپی صاحب عنوان قهرمان جهان شد و در دو سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نیز توانست همین عنوان را کسب کرد. آخرین مدال طلای وی نیز مربوط به مسابقات جهانی سال ۲۰۱۴ تاشکند بود. حمید سوریان در مسابقات المپیک سال ۲۰۱۲ لندن نخستین ورزشکار کشتی ایران نام گرفت که توانست در رشته‌ی کشتی فرنگی صاحب مدال طلا شود. در همین دوره از مسابقات المپیک امید نوروزی و قاسم رضایی نیز از دیگر کشتی‌گیران ایرانی همراه حمید سوریان بودند. حمید سوریان در ۳۴ مسابقه‌ی جهانی به پیروزی پی‌درپی دست یافت اما در سال ۲۰۱۵ بود که مقابل حریفش روشن بایرامف، کشتی‌گیر جمهوری آذربایجان شکست خورد.

کشتی گیران برتر ایران در سال 2020

غلامرضا تختی

«جهان پهلوان» غلامرضا تختی طی سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۰ توانست سه مدال المپیک کسب کند. تختی نخستین مدالش را در سال ۱۹۵۲ کسب کرد. او در این دوره از مسابقات المپیک در هلسینکی فنلاند صاحب مدال نقره شد. چهار سال بعد تختی در المپیک سال ۱۹۶۲ ملبورن به عنوان قهرمانی دست یافت. او المپیک رم در سال ۱۹۶۰ را نیز با مدال نقره به پایان رساند. غلامرضا تختی علاوه بر مدال‌های المپیکش صاحب چهار مدال جهانی شد که از میان آن‌ها می‌توان مدال طلای مسابقات جهانی در سال ۱۹۵۹ و ۱۹۶۱ را یادآور شد. سال ۲۰۰۷ غلامرضا تختی در زمره مشاهیر کشتی جهان قرار گرفت.

کشتی گیران برتر ایران در سال 2020

 

منبع: unitedworldwrestling

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا