Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ناپدید شدن ستارگان شاید نشانه‌ای از حیات هوشمند بیگانه باشد ؟

ناپدید شدن ستارگان شاید نشانه‌ای از حیات هوشمند بیگانه باشد ؟ این سوالی است که به تازگی نه تنها ذهن دانشمندان حوزه نجوم را به خود مشغول کرده است بلکه این دانشمندان با رصد آسمان به دنبال شناسایی ستارگان بیشتر هستند اما محققان دانشگاه اوپسالا متوجه شده‌اند که برخی از آن‌ها بدون باقی گذاشتن سرنخی ناپدید می‌شوند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ناپدید شدن ستارگان اگر چه می تواند علت مختلف دیگری نیز داشته باشد اما این ستاره‌شناسان امیدوارند که این امر نشانه‌ای از حیات هوشمند بیگانه باشد، اما یافته‌ها همچنین می‌توانند درک بهتری در مورد کوازارها ارائه کنند. کوازار یک هسته فعال به شدت نورانی و دوردست متعلق به یک کهکشان جوان است.

آن‌ها با همکاری دانشمندان دیگر به بررسی تحقیقات آسمانی برای تشخیص ستارگان ناپدید شده در آن‌ها پرداختند و از میان ۳۰۰ هزار منبع مورد استفاده دریافتند که یکی از ستارگان بدون بجا گذاشتن اثری ناپدید شده است.

ناپدید شدن ستار

سوالی که پیش می‌آید این است که با در نظر گرفتن صحت این اطلاعات،‌ دلیل ناپدید شدن ستاره چیست. محققان امیدوارند که حیات بیگانه در این موضوع دست داشته باشد اما شواهدی برای پشتیبانی از این نظریه وجود ندارد.

یافته‌های این دانشمندان می‌تواند به توضیح کوازارها،‌ ستارگان فراری و سایر پدیده‌های کیهانی کمک کند که بدون هشدار قبلی ناپدید می‌شوند.اگر محققان بتوانند مجموع داده‌های خود را افزایش داده و آن‌ها را اصلاح کنند، می‌توانند تعداد این ناپدید شدن‌ها و همچنین دلیل وضوح آن‌ها را شناسایی کنند.

منبع : newscientist

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا