Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌ها

آموزش ساخت چراغ خواب با سنگ نمک

امروز در این ساختنی جدید به سراغ آموزش ساخت چراغ خواب سنگ نمک خواهیم رفت . این روزها  این چراغ خواب های تزئیناتی بسیار پرطرفدار شده اند .برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

در اکثر موارد اگر بخواهید چیزی را بسازید قطعا از خریدن آن مرقون بصرفه تر خواهد بود . شما می توانید با هزینه بسیار پایین و انجام مراحل بسیار ساده یک چراغ خواب زیبا با نمای سنگ نمک برای خود بسازید .

ابزار و قطعات مورد نیاز : ۱-  سنگ نمک ( توجه داشته باشید که وسط سنگ باید سوراخ باشد ) ۲- آی سی LM317 رگولاتور ولتاژ ۳- شارژر موبایل ۴-یک عدد مقاومت ۱۵ اهم ( یک چهارم واتی کافیست ) ۵- ال ای دی ۱۰۰ میلی آمپر ۶- سیم چین

مدار شماتیکی چراغ خواب سنگ نمک بسیار ساده است اما بهتر است  ابتدا آن را روی برد بورد ببندید و آزمایش کنید . سپس با خیال راحت تری می توانید به سراغ ساخت مدار  اصلی بروید .

آموزش ساخت چراغ خواب سنگ نمک

در این مرحله شما باید شارژر موبایل را آماده کنید . توجه داشته باشید که حداکثر جریان شارژر باید ۳۵۰ میلی آمپر و میزان ولتاژ آن فقط ۵ ولت باشد . با استفاده از سیم چین جک سر شارژر را ببرید و سر سیم‌های آن  را لخت کنید.

همانطور که در تصاویر میبینید ما نیازی به هیچ گونه برد سوراخ دار برای ساخت مدار این چراغ خواب نداریم . مدار آنقدر ساده و کوچک است که می توانید به سادگی قطعات را به یکدیگر لحیم کنید .

توجه داشته باشید که در هنگام لحیم کاری آی سی آن را زیاد داغ نکنید این آی سی ها بسیار حساس بوده و خیلی زود می سوزند. در این مرحله جک شارژر را در لحیم نکنید.

حالا قصد دارم مرحله به مرحله توضیح دهم که چطور این مدار را سرهم کنید . ابتدا باید سیم مثبت و منفی شارژر را تعیین کنید . منظور من همان VCC, GND است .شما تنها با کمک یک ال ای دی می توانید بدون نیاز به مولتی متر چنین کاری را انجام دهید . ابتدا پایه کوتاه تر ال ای دی را به یکی از سیم های شارژر متصل کنید و سیم دیگر را به پایه بلند تر وصل کنید . در این حالت اگر ال ای دی روشن شد یعنی اینکه سیم پایه کوتاه GND بوده و سیم پایه بلند VCC است . اما اگر ال ای دی روشن نشد ترتیب سیم ها برعکس حالتی است که گفته شد .سیم VCC شارژر را به پین VCC آی سی رگولاتور و سیم GND شارژر را به پایه کوتاه LED همان پایه منفی وصل کنید.پایه‌های مقاومت را ابتدا خم کرده و سپس آنها را به پایه های  Adjust و Out آی سی رگولاتور لحیم کنید. پایه بلند ال ای دی همان پایه مثبت را هم به پایه Adjust رگولاتور وصل کنید. سپس  شارژر را به برق بزنید. اگر ال ای دی روشن شد، سیم‌ها و مدار را درست وصل کرده اید.

در مرحله آخر تنها باید سنگ نمک را روی ال ای دی قرار دهید. حالا چراغ خواب سنگ نمک شما آماده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا