Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمعماریمعماری ملل

نگاهی به معماری جالب و دیدنی ویلای روستایی هاوس‌تی در یونان + عکس

هاوس تی یا بهتر بگوییم – خانه تی – بنایی است ویلایی در یکی از روستاهای کشور یونان که در میانه کوهی با پوشش جنگلی بسیار زیبا و مشرف به کفالونیا، جزیره ای واقع در ۴۸ کیلومتری سرزمین اصلی یونان طراحی و ساخته شده است.این ویلای روستایی که طراحی و معماری آن به گونه ای بی نظیر اجرا شده است همواره مورد توجه علاقه مندانش قرار گرفته است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

این ویلای روستایی که طراحی آن به عهده اولیویر دووک، معمار اهل بروکسل قرار داشته است در میان تپه های غرب یونان واقع شده است. منزل مسکونی یادشده “هاوس تی” ( خانه تی) نامگذاری شده و متشکل از مجموعه ای از اتاق ها، بالکن و تراس هایی است که همه رو به کفالونیا، جزیره ای واقع در ۴۸ کیلومتری سرزمین اصلی یونان واقع شده اند.

برای استفاده و لذت بیشتر ساکنین این ویلای روستایی از زیبایی ها و مناظر اطراف آن به هنگام روز، تدابیری هنرمندانه و بهتر بگوییم معمارانه جهت محافظت از ساکنان در مقابل بادهایی که از دریای مجاور برمی خیزند اندیشیده شده است. به همین منظور مرزهای بین فضاهای داخلی و خارجی خانه از میان برداشته شده و از درب های کشویی بزرگی که رو به پاسیو باز می شوند بهره گیری شده تا دو تراس مخفی، شکل داده شود و ساکنان بتوانند عصرهنگام به عنوان نشیمن هوای آزاد از آنها بهره بگیرند.

منبع  evdimmig

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا