Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیرتغذيه

نوشیدنی‌های آرام‌بخشی که خواص درمانی ارزشمندی دارند ؟

نوشیدنی‌های آرام‌بخش شاید دارویی باشد برای بسیاری از افراد کهبه دلیل مشغله زیاد کاری، ذهنی ناآرام دارند. در واقع شیوه زندگی سریع در عصر مدرن، مسئول ایجاد اختلالات در ذهن است و تأثیرات آن بر روی سلامت روحی و روانی افراد باعث بروز ناراحتی‌ها‌ و تنش‌های زیادی می‌شود. با میهن پست همراه شوید.

به عبارتی دیگر امروزه هزاران نفر از کسانی که چای و یا قهوه را به دلایلی ترک کرده اند، از جوشانده و یا دم کرده ی گیاهان دارویی – نوشیدنی‌های آرام‌بخش – که با نام های چای گیاهی شهرت دارند، استفاده می کنند که البته بسیاری از گیاهان را می توان همانند چای، دم کرده و در موارد مختلفی (ناراحتی های مختلف) از آن ها استفاده کرد.نوشیدنی‌های آرام‌بخش

نوشیدنی‌های آرام‌بخش ،آروماتراپی یا عطردرمانی با عصاره‌های روغنی برای مقابله با اضطراب و مشکلاتی که مردم روزانه با آن مواجه هستند، بسیار مفید واقع می‌شود. برخی عصاره‌ها این قابلیت را دارند که ذهن را آرام کنند و آرامش و سلامتی را به ارمغان آورند که ما در میهن پست به تعداد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

عصاره اسطوخودوس: عصاره اسطوخودوس برای آرامش ذهن و کاهش اضطراب و عصبانیت بسیار مفید است. یک قاشق چای‌خوری از این عصاره را با یک لیوان آب ترکیب کنید و قبل از خواب بر روی رختخواب و بالش خود بریزید. استشمام این ترکیب ذهن را آرام کرده و به بهتر خوابیدن کمک می‌کند.

نوشیدنی های آرام بخش
اسطوخودوس

عصاره درخت صنوبر: استشمام این عصاره باعث افزایش انتقال دهنده‌های عصبی در مغز شده و خلق و خو و رفتار فرد را بهبود می‌بخشد. بنابراین برای داشتن احساس آرامش حتماً از این روغن استفاده کنید.

نوشیدنی های آرام بخش
درخت صنوبر

عصاره بابونه آلمانی : عصاره بابونه آلمانی احساس آرامش زیادی را در فرد ایجاد می‌کند. این روغن به دلیل بهبود سلامت عاطفی، سطح خشم و استرس فرد را پایین می‌آورد. این روغن به آرام کردن ذهن و داشتن خوابی خوب کمک می‌کند.

نوشیدنی های آرام بخش
عصاره بابونه

عصاره نعناع فلفلی: آروماتراپی با عصاره نعناع برای کمک به آرامش ذهن بسیار مفید است. مقدار کمی از روغن نعناع فلفلی را با اسپری روی یک دستمال بپاشید و در طول روز در فواصل منظم آن را بو بکشید. این کار باعث تمرکز بیشتر و آرام شدن ذهن شما می‌شود.

نوشیدنی های آرام بخش
نعناع فلفلی

عصاره ترنج: عصاره ترنج اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد. شما باید این عصاره را با مقدار کمی نمک دریایی به خوبی مخلوط کنید، سپس آن را استشمام کنید. این کار باعث افزایش تمرکز افکار می‌شود.

نوشیدنی های آرام بخش
ترنج

عصاره گریپ‌فروت و چوب سرو: روغن گریپ‌فروت احساس خستگی و ناتوانی را کاهش می‌دهد. روغن چوب سرو نیز اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد. استفاده از این دو روغن به طور جداگانه یا ترکیبی، برای آرامش ذهن بسیار مفید است.

نوشیدنی های آرام بخش
گریپ‌فروت

عصاره گل شمعدانی: عصاره گل شمعدانی در کاهش استرس بسیار موثر است. این روغن خاطرات و افکار منفی ذهن را التیام می‌بخشد. گل شمعدانی احساس آرامش و مثبتی را در ذهن ایجاد می‌کند.

نوشیدنی های آرام بخش
گل شمعدانی

عصاره پرتقال: عصاره پرتقال باعث بهبود سلامت عاطفی فرد می‌شود. بوی قوی این عصاره، احساس آرامش در فرد را بیشتر می‌کند و با خاصیت ضد افسردگی خود خلق و خوی فرد را بهبود می‌بخشد. این عصاره روغنی دارای اثری محرک بر روی ذهن است که احساس آرامش، شادی و صلح‌آمیزی را در فرد به وجود می‌آورد.

نوشیدنی های آرام بخش
پرتقال

عصاره خس‌خس – ریشه یک علف هندی – : عصاره وتیور یا خس‌خس راه حل خوبی برای آرامش ذهن و مقابله با اضطراب است. این عصاره دارای خواصی برای کاهش احساس خشم است. در نتیجه، احساس آرامش و صلح‌آمیزی را در شما ایجاد می‌کند. این روغن به مقابله با حملات خشمناک و رفع مشکلات عاطفی کمک می‌کند.

نوشیدنی های آرام بخش
خس‌خس

منبع  popcorncoffee

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا