Mihanpostپیشنهاد سردبیررپرتاژ

مقدمات یک آشپزی حرفه ای در دل طبیعت را چگونه فراهم کنیم؟

اگر اهل سفر هستید قطعا مقدمات یک آشپزی حرفه ای در دل طبیعت را فراهم میکنید. آشپزی یک هنر است، بنابراین کسی که آشپزی میکند یک هنرمند است. هنرمندان برای انجام یک کار هنری نیازمند به روحیه ای عالی و شادی درونی هستند. محیط کاری هنرمند بسیار روی روحیه او تاثیر میگذارد. آیا تا به حال زمان پختن ماهی در آشپزخانه بوده اید؟ حس و حال کسی که ماهی را درست میکرد چگونه بود؟ حال میخواهم شما را به دنیای دیگری ببرم، قطعا همگی سفر به طبیعت را تجربه کردید. مقصد سفر مهم نیست کجا باشد، جنگل، دریا، کوهستان، کویر و… به هر جایی که سفر کنید، شما در طبیعت هستید. حس و حال کسی که ماهی را از رودخانه صید می کند و در کنار رودخانه درست میکند چگونه است؟ قطعا آشپزی در طبیعت، سراسر وجود شما را از شادی و عشق درست کردن غذا، پر می کند و همچنین این شور و اشتیاق اشتهای شما را دوچندان میکند. در طبیعت نیز شما باید نیاز های روزمره خود را تامین کنید. در طبیعت نیز شما باید بخوابید، غذا بخورید، قدم بزنید و… اما برای اینکه به مشکل نخورید قطعا زمانیکه از خانه حرکت میکنید وسایلی را به همراه خود برمیدارید. برای راه رفتن قطعا کفش مناسبی را انتخاب میکنید، همچنین برای خوابیدن چادر یا کیسه خواب خود را برمیدارید. آشپزی در طبیعت نیز تجهیزات و وسایل لازم خود را احتیاج دارد. قطعا شما قبل از اینکه به سفر بروید مقصد خود را انتخاب میکنید و وسایل لازم را با خود میبرید. مثلا اگر قصد رفتن به کنار رودخانه را دارید و میخواهید ماهی گیری کنید قطعا نیاز به قلاب ماهی گیری دارید. اگر قلاب ماهی گیری را همراه خود نداشته باشید قطعا صیدی هم در کار نخواهد بود. و همینطور شما زمانی که ماهی را صید کردید باید ظرفی را به همراه ادویه های مخصوص ماهی به همراه خود داشته باشید تا بتوانید از صیدی که کردید نهایت لذت را ببرید و یک آشپزی به یاد ماندنی را در طبیعت تجربه کنید. ظروف نالینو این امکان را به شما می دهد تا مقدمات یک آشپزی حرفه ای در دل طبیعت را مهیا کنید و از آشپزی روی هیزم نهایت لذت را ببرید. ظروف نالینو یکی از ظروف بسیار عالی برای سفر است که در طول سفر می توانید با آشپزی در این ظروف زیبا از غذا های خوشمزه لذت ببرید. بنابراین مهیا کردن، مقدمات یک آشپزی حرفه ای در دل طبیعت یکی از کار های مهمی است که باید حتما قبل سفر کردن به طبیعت انجام شود. مقدمات یک آشپزی حرفه ای در دل طبیعت چیست؟ ما به چه وسایلی در طبیعت برای آشپزی کردن نیاز داریم؟ در ادامه به این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

مقدمات یک آشپزی حرفه ای در دل طبیعت
پختن غذا در طبیعت

آشپزی در طبیعت

آشپزی در فضای باز( طبیعت) باعث میشود که از آشپزی کردن لذتی دوچندان ببرید. اما آشپزی در طبیعت نیاز به یکسری تجهیزاتی هم دارد. مقدمات یک آشپزی حرفه ای در دل طبیعت چیست؟ می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم. در سفربه طبیعت قطعا شما نمیتوانید وسایل خیلی زیادی را با خود ببرید بنابراین مجبور به انتخاب وسایل مهم و ضروری هستید این وسایل شامل کبریت یا وسیله ای که بتوانید با آن چوب های را که از طبیعت جمع آوری میکنید را آتش بزنید و شعله ای را برای خود ایجاد کنید. وسیله دیگرکه باید همراه خود داشته باشید، بسته به نوع غذایی که در طبیعت می خواهید درست کنید یک ظرف مناسب را با خود ببرید. ادویه های غذا، برای طعم دادن به غذایی که میخواهید درست کنید. چاقو یا کارد آشپزخانه را نیز فراموش نکنید زیرا در مکان های مثل جنگل و کنار رودخانه این وسیله بسیار کاربردی هست. همانطور که مشاهده می کنید وسایل خیلی کمتری را نسبت به آشپزخانه به همراه دارید. لذت آشپزی در طبیعت به همین است که دیگر نیاز هایتان را از خود طبیعت تهییه کنید البته این بدان معنی نیست که محیط زیست را به خطر بیندازیم. شما میتوانید از هر چیزی که در طبیعت وجود دارد استفاده صحیح کنید. یکی از کار های ناپسندی که شاهد آن بوده و هستیم روشن نگه داشتن آتش بعد از اتمام درست کردن غذا است لطفا شما بعد از پختن غذای خود، آتش را در طبیعت زیبا خاموش کنید که همیشه این طبیعت زیبا را داشته باشیم.

اکنون میخواهم  شما را با روش هایی آشنا کنم که اگر وسایلی که گفته شد را فراموش کردید از لذت آشپزی در طبیعت بی بهره نمانید. شما میتوانید غذا های خود را به روش های زیر در طبیعت درست کنید:

1. روی یک تخته غذای خود را درست کنید(cook on plank): این روش بسیار آسان و کمی عجیب برای درست کردن یک وعده غذایی در طبیعت است. یک گودال درست کنید و در آن چوب یا زغال سنگ بریزید و آتشی سرخ درست کنید. یک تخته صاف پیدا کنید و آن را تمیز کنید، گوشت یا ماهی خود را که قبلا با ادویه  مزه دار کرده اید را روی آن قرار بدهید و آن را کباب کنید و سپس گوشت یا ماهی خود را جابه جا کنید تا گوشت شما در تمام قسمت ها به طور مساوی پخته شود.

مقدمات یک آشپزی حرفه ای در دل طبیعت
پختن گوشت روی یک تخته (Photo Credit: Edsel Little)

2. درست کردن غذا به صورت بسته بندی شده (Wrapped cooking): ابتدا گودالی در زمین درست کنید سپس درون آن را با زغال سنگ پر کنید سپس چند برگ بزرگ را پیدا کنید و آنها را به خوبی تمیز کنید سپس گوشت یا ماهی خود را درون آنها بپیچید و درون گودال قرار دهید سپس دوباره روی آنها زغال سنگ بریزید تا سطح برگ ها کاملا پوشیده شود بعد از چند ساعت شما یک کباب لذیذ خواهید داشت.

منبع: outdoorrevival

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا