Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمحيط زيست

مهمترین بلایای طبیعی سال 2017 میلادی به روایت تصاویری اندوهناک

مهمترین بلایای طبیعی سال 2017 میلادی را در حالی به روایت تصاویری اندوهناک برای شما کاربران همیشه همراه میهن پست به نمایش خواهیم گذاشت که در سال 2017 میلادی نیز همچون سال های گذشته ، رخدادهای طبیعی نگران کننده ای در جای جای این کره خاکی به وقوع پیوست که متاسفانه در آن جان خیلی از انسان ها گرفته شد و خیلی ها نیز مصدوم این حوادث شدند.

مهمترین بلایای طبیعی سال 2017 میلادی از آن جهت دردناک و دلهره آور بود که در آمار اعلام شده دو رخداد از آن ها در کشور ما ایران به وقوع پیوست و همه ما ایرانی ها شاهد تلخی های آن بودیم.

در این میان بد نیست بدانید که بلایای طبیعی ، در واقع به مجموعه‌ ای از حوادث زیانباری گفته می‌شود که منشایی انسانی ندارند و این حوادث معمولا غیرقابل پیش‌ بینی بوده یا حداقل از قبل نمی‌ توان وقوع آن ها را پیش‌بینی کرد.

مهمترین بلایای طبیعی سال 2017 میلادی بیشتر در زمره زلزله ، سیل ، طوفان ، گردباد ، سونامی ، تگرگ و بهمن ، خشکسالی و تغییرات شدید درجه حرارت و آتشفشان قرار گرفته است.

اگر چه بعضی از بلایای طبیعی نیز همچون افزایش آلودگی هوا و به دنبال آن گرم شدن زمین و همچنین وقوع سیل ناشی از تخریب جنگل‌ ها بطور غیر مستقیم نتیجه ای از عملکرد های نادرست و جاه طلبانه ی انسانی هستند اما ، در اصل این رخدادها دلایلی طبیعی و غیر عمد بوده برای مردم پذیرشش راحتر و کم حاشیه تر خواهد بود.

بد نیست بدانید که فقط در سال ۲۰۰۸ میلادی ۲۲۰ هزار نفر در سراسر جهان بر اثر بلایای طبیعی جان خود را از دست داده‌اند و در این میان نیز آمار قربانیان زن بیشتر از مردان بوده و  بررسی‌ های آماری بلایای طبیعی ، طی سال های 1990 تا 2017 نشان دهنده آن است که این بلایا روندی افزایشی داشته‌ اند. بر اساس آمارهای اعلام شده از سازمان های معتبر جهانی همچون یونسکو UNESCO شدت بلایای طبیعی به تدریج در حال افزایش است.

در ادامه با هم در میهن پست تصاویری از مهمترین بلایای طبیعی سال 2017 میلادی را به روایت تصاویری اندوهناک تماشا خواهیم کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا