Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمحيط زيست

یخ زدن آبشار نیاگارا در زمستان را از دریچه دروبین عکاسان خوش ذوق تماشا کنید

یخ زدن آبشار نیاگارا در زمستان سوژه ای است که همه ساله آن را می توان را از دریچه دروبین عکاسان خوش ذوق تماشا کرد. در این میان زمستان نیز امسال هم همچون سال های گذشته آبشار نیاگارا زیبایی های زمستانی خود را از دید بازدیدکنندگانش دریخ نورزیده است . زیبایی هایی را که در ادامه آن را در میهن پست تماشا خواهیم کرد.

یخ زدن آبشار نیاگارا در زمستان اگر چه موضوع تازه ای نیست اما همه ساله گردشگران زیادی از گوشه و کنار دنیا برای تماشای این آبشار از نما و وضعیتی متفاوت ، خود را به مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو از کشور کانادا و در ایالت نیویورک از کشور آمریکا می رسانند.

توضیح بیشتر در خصوص آبشار نیاگارا و یا بهتر بگوییم آبشارهای نیاگارا Niagara Falls این که این آبشار در واقع به مجموعه سه آبشار گفته می‌شود که در مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو از قلمروی کاناداو در ایالت نیویورک از قلمرو آمریکا قرار گرفته و این آبشارها در سر جنوبی گلوگاه رود نیاگارا چشم اندازی زیبا و دیدنی را به تماشاگرانش هدیه می دهد.

نظریه‌های گوناگونی پیرامون منشأ نام این آبشار وجود دارد و در این میان بروس تریگر، باستان‌شناس کانادایی معتقد است که نام « نیاگار ا» از نام شاخه‌ ای از بومیان آن منطقه که «نیاگاگارگا» نام داشتند، گرفته شده است.

از یخ زدن آبشار نیاگارا که بگذریم بد نیست بدانید که هر یک از آبشارهای نیاگارا در واقع با نام های خاصی مشهورند که از بزرگ به کوچک به ترتیب به ترتیب میتوان به آبشار نعل اسب ، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس اشاره کرد که البته  آبشار نعل اسب در بخش کانادایی و آبشار آمریکایی در بخش آمریکایی جای دارند و این دو آبشار بوسیله جزیرهٔ بز یا گوت آیلند از هم جدا شده‌اند. آبشار کوچکتر یا همان نقاب عروس هم در سوی آمریکایی این مجموعه آبشار است که از دیگر آبشارها بوسیلهٔ جزیره لونا از هم جدا شده اند.

آبشار نیاگارا در واقع از زمانی به دو بخش آمریکایی و کانادایی تقسیم شد که ، مرز بین‌ المللی دو کشور در اصل از سال ۱۸۱۹ از میان آبشار نعل اسبی گذشت و بعد از آن نیز این مرز به دلیل فرسایش زمین و ساخت و سازهای اطراف آن مورد مناقشه دو کشور قرار گرفته است.

بد نیست بدانید که بلندی آبشار نعل اسبی ۵۳ متر بوده و این در حالی که بلندی آبشار آمریکایی میان ۲۱ تا ۳۰ متر تغییر می‌کند. این موضوع نیز بیشتر به دلیل وجود صخره‌ های بزرگ در بستر این آبشار است و موضوع دیگر این که عرض آبشار نعل اسبی نزدیک ۷۹۰ متر و پهنای آبشار آمریکایی ۳۲۰ متر است و روی هم رفته نیز مسافت میان دورترین بخش آمریکایی تا دورترین بخش کانادایی آبشار ۱۰۳۹ متر است.

در ادامه با هم تصاویری از یخ زدن آبشار نیاگارا در زمستان را تماشا کنید 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا