گوناگون

موافقت استاندار با برگزاری نمایشگاه توانمندی های کردستان در سوئد

81241218 5829500

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در سنندج با اشاره به اینکه با کلیات برگزاری این نمایشگاه در کشور سوئد به عنوان کشوری که مقصد بیشترین کردهای خارج از کشور است موافق است گفت: در عین حال جزئیات این نمایشگاه باید بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گفته وی باید در ستاد سرمایه گذاری و کارگروه گردشگری استان، ظرفیت ها و پتانسیل های استان کردستان باید مطرح شود.

استاندار کردستان همچنین با اشاره به تهیه و تدوین 58 پروژه جهت سرمایه گذاری در استان کردستان افزود: این بسته ها می تواند ظرفیت خوبی معرفی کردستان در این نمایشگاه سوئد باشد.

وی اظهار کرد: حضور در نمایشگاه سوئد می تواند نقش مهمی در ذهنیت ایرانیان خارج از کشور داشته باشد.

زاهدی در بخش دیگری از سخنانش به کاهش مشکلات جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در کردستان اشاره کرد و گفت: پیشتر جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان بسیار مشکل بود و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت اما اکنون با تلاش های انجام شده، شرایط خیلی بهتر شده است.

استاندار کردستان گفت: به منظور رفع این موانع و مشکلات یک سری اقدامات انجام شده و برخی موانعی که در گذشته سرمایه گذاران را حتی بعد از جذب با مشکل روب رو می کرد رفع شده است.

وی مواجه شدن سرمایه گذار با زمین های دارای معارض حتی بعد از انجام بخشی از سرمایه گذاری را از جمله مشکلاتی دانست که در گذشته وجود داشته است و گفت: به همین منظور با کمک دستگاه های مرتبط تمام زمین های بلامعارض را در استان شناسایی کرده ایم.

زاهدی گفت: با بانک اطلاعاتی که در این راستا داریم به خوبی می دانیم چه زمینی را در چه نقطه ای از استان به سرمایه گذار واگذار کنیم که دچار مشکل نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست از درخواست های مکرر ایرانیان مقیم شمال عراق برای راه اندازی مدرسه ای برای فرزندانشان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با رایزنی های لازم از سوی این شورا، این امر محقق شود.

سالار عرفانی نسب افزود: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از کشورهای دنیا مدرسه ایجاد کرده است و ایجاد یک مدرسه برای ایرانیان مقیم عراق نیز خواسته بر حقی است که امیدواریم تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.ک/2

533

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا