گوناگون

نبود مرکز تحقیقات پسته از مشکلات پسته‌کاران تایباد

تولید کننده عمده پسته شهرستان تایباد گفت: با وجود مقرون به صرفه بودن کاشت درخت پسته در مناطق کم آب، نبود مرکز تحقیقات پسته در منطقه از مشکلات تولیدکنندگان پسته شهرستان است.

مجید قصاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه آب منطقه محمد آباد قدس شور است، پسته بهترین محصول باغی و مقرون به صرفه اقتصادی برای کاشت توسط کشاورزان منطقه است.

وی افزود: تنها ترمینال فرآوری پسته شهرستان تایباد روزانه ظرفیت خندان کردن و خشک کردن 20 تن پسته را دارد.

غلامرضا زارع، مدیر جهاد کشاورزی تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: تایباد دارای 1230 هکتار سطح زیرکشت پسته است که به طور میانگین از این سطح، 752 کیلو پسته برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه از سطح زیرکشت باغات شهرستان تایباد، امسال حداقل 924 تن پسته برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: گونه‌های پسته باغات شهرستان شامل فندقی، احمد آقایی، کله قوچی، بادامی و اکبری است. برداشت پسته از سطح 1230 هکتار باغات پسته شهرستان تایباد از امروز، آغاز شده و تا 30 شهریور ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، شهرستان تایباد دارای 1600هکتارسطح زیرکشت باغات پسته است که از این مقدار 1230 هکتار باغ پسته بارور و 365 هکتار پسته غیربارور با سن یک تا چهار سال است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا