گوناگون

نجف‌نژاد: تغييرات در استقلال قطعي است

مقداد نجف‌نژاد گفت: در ابتداي صحبت‌هايم بايد از تلاش‌هاي کل مجموعه باشگاه استقلال تشکر کنم که يک سال سخت را پشت سر گذاشتند. استقلال تيم بزرگي است و ما بايد تيمي داشته باشيم که در شأن هواداران‌مان باشد. البته اعتقاد داريم که هزينه‌هاي اين کار هم بايد شفاف اعلام شود و کسي از سقف باشگاه عدول نکند و اين موضوع ضمانت اجرايي مي‌خواهد چرا که تيمي مثل ما که براي قهرماني ايران و آسيا بسته مي‌شود بايد آماده باشد تا هر قانوني که مصوب مي‌شود را اجرايي کند.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: ما هم دوست داريم هزينه تيم‌ها پايين باشد اما نه اينکه اين موضوع را فقط استقلالي‌ها رعايت کنند و بقيه تيم‌ها از انجام اين کار سر باز بزنند. سال گذشته ما با چند بازيکن به توافقات نهايي رسيده بوديم اما ناگهان با دو برابر پيشنهاد ما راهي تيم‌هاي ديگر شدند و اين مسائل بايد مورد توجه قرار بگيرد. البته درباره درآمدزايي باشگاه‌ها هم بايد بگويم که در همه جاي دنيا 50 تا 70 درصد هزينه‌هاي يک باشگاه از پخش تلويزيوني به دست مي‌آيد و را‌ه اي ديگر هم فروش بليت و اسپانسرينگ است که اين موضوع هم نقش زيادي در تهيه منابع مالي هر باشگاه ايفا مي‌کند.فکر مي‌کنم اگر استقلال و پرسپوليس از خودشان استاديوم اختصاصي داشته باشند هيچ نيازي به پول دولت ندارند و به راحتي مي‌توانند براي خودشان درآمدزايي کنند.

رئيس هيأت مديره باشگاه استقلال در خصوص بدهي اين باشگاه اظهار داشت: بدهي‌هاي ما براي 10 سال پيش تاکنون است. سال گذشته هيأت مديره 16 ميليارد تومان را براي خريد بازيکن مصوب کرد اما به صورت ريز براي هيچ بازيکني مبلغ تعيين نکرديم به طوري که ما در تيم‌مان بازيکن دو ميليارد توماني و 250 ميليون توماني داشتيم.

وي درباره اظهارات شهرياري که گفته بود اعضاي هيأت مديره در جريان پرداخت 3 ميليارد تومان از بودجه سال آينده استقلال براي تهيه هزينه‌هاي فصل جاري اين تيم بي‌اطلاع بودند و فقط رئيس هيأت مديره استقلال از اين موضوع مطلع بود، تصريح کرد: ما پيش از اين هم اين کار را کرده بوديم که از بودجه سال آينده براي مصارف فصل جاري‌مان هزينه کنيم چرا که چاره ديگري نداريم چون تنها راه درآمد ما همين است اما به جز من و آقاي فتح‌الله‌زاده يک نفر ديگر از اعضاي هيأت مديره هم از اين قضيه مطلع بود و آقاي شهرياري درست مي‌گويد چرا که ايشان و آقاي پورحيدري در اين جلسه حضور نداشتند و من، آقاي زماني و آقاي فتح‌الله‌زاده در آن جلسه حضور داشتيم اما بعدا همه اعضا درباره اين موضوع توافق کرديم و چيزي نيست که بخواهيم آن را کتمان کنيم.

نجف‌نژاد در پاسخ به اين سؤال که آيا در استقلال شاهد تغييراتي خواهيم بود يا نه، افزود: باشگاه استقلال حتما نياز به تغييرات دارد و وزارتخانه هم به عنوان متولي استقلال اين اختيار را دارد تا در باشگاه تغييرات ايجاد کند اما هنوز کسي با من در اين باره صحبت نکرده اما به لطف خدا من در استقلال ماندگار هستم.

وي در پاسخ به اين سؤال که در کادر فني آيا شاهد تغييرات خواهيم بود يا نه، گفت: قطعا آقاي قلعه‌نويي در استقلال باقي مي‌ماند اما تغييرات خواهيم داشت چرا که آقاي صالح از ما جدا شده است. با اين همه ما از کادر فني راضي هستيم هر چند که درباره آقاي فتح‌الله‌زاده هنوز چيزي مشخص نيست چرا که احتمال رفتن او وجود دارد چون خودش بر روي رفتن خيلي مصر است با اين همه ما از ايشان راضي هستيم چرا که در يک سال سخت به خوبي کار کرد هر چند که هنوز بودن يا نبودن ايشان مشخص نيست.

رئيس هيأت مديره باشگاه استقلال درباره اسپانسر آوردن مهدي رحمتي براي اين تيم و اينکه گفته مي‌شود پورسانت اين قرارداد به مبلغ قرارداد مهدي رحمتي اضافه شده اما در ليست منتشر شده وزارت ورزش وجود ندارد و اين موضوع نشان‌دهنده اين است که ليست مالي باشگاه استقلال از شفافيت لازم برخوردار نيست، افزود: ما از شفاف‌سازي استقبال مي‌کنيم اما من در جريان اين موضوع نيستم اما نمي‌دانم که رحمتي اين کار را کرده يا نه. با اين همه موضوع هر چه هست بايد شفاف باشد. در خصوص مبلغ قرارداد بازيکنان هم بايد بگويم که من در جريان ريز اين مبالغ نيستم و جز به جز رقم قرارداد بازيکنان را نمي‌دانم و بهتر است اين سؤالات از مديرعامل باشگاه پرسيده شود.

وي درباره صحبت‌هاي خادم که گفته بود وزارت ورزش و دولت ديگر هزينه‌اي براي استقلال و پرسپوليس نمي‌کنند، تصريح کرد: اگر فدراسيون فوتبال و وزارتخانه بر روي کاهش قيمت‌ها سماجت کنند ما از اين موضوع استقبال مي‌کنيم چرا که من هم مي‌دانم که در بودجه براي استقلال و پرسپوليس هيچ رديفي تعيين نشده و بودجه اين دو تيم صفر است اما وزارت ورزش به عنوان کمک بارها به اين دو تيم لطف‌هايي داشته است اما اين کمک‌ها کفاف نمي‌دهد چرا که هزينه‌ها زياد است مگر اينکه چارچوبي تعيين شود و کسي از آن عدول نکند به طوري که بارها شاهد بوديم اگر يک ميليارد تومان به استقلال کمک شده صداي همه درآمده اما يک تيم صنعتي که از وزارت صنايع به طور مثال 10 ميليارد تومان بگيرد کسي صدايش درنمي‌آيد و من فکر مي‌کنم براي جلوگيري از اين تبعيض‌ها قرار است همه تيم‌ها خصوصي شوند که امسال اين اتفاق رخ خواهد داد و به صورت مزايده اين تيم‌ها واگذار خواهند شد.

نجف‌نژاد درباره سفر تيم استقلال با کارواني 70 نفره که باعث به وجود آمدن حاشيه‌هايي هم شده، تصريح کرد: معمولا در اينگونه سفرها دو گروه به اين سفر زيارتي مي‌روند که گروه اول شامل 50 نفر بود که بازيکنان و کادر فني را شامل مي‌شد و همان تعداد به عربستان برديم که الشبابي‌ها به تهران آمده بودند و گروه دوم هم کساني بودند که به عنوان اسپانسر به استقلال کمک‌هايي کرده بودند. اين افراد 350 ميليون تومان يا 200 ميليون تومان به استقلال در مقاطع مختلف کمک کردند و ما هم براي تقدير آنها را به اين سفر برده بوديم. اين افراد يار جدي ما بودند و بعضي ديگر هم در اين سفر هزينه چند برابر سفر حج را دادند تا به نوعي به ما کمک شود.

وي افزود: رقم 350 ميليون تومان درآمدي که آقاي فتح‌الله‌زاده در برنامه 90 گفت هم صحيح است و ما از اين افراد درآمدزايي خوبي داشتيم.

نجف‌نژاد در پاسخ به اين سؤال که يعني آقايان عليپور و عزيز‌محمدي هم به استقلال کمک مالي کردند که به اين سفر رفتند؟! گفت: اين عزيزان به ما کمک‌هاي ديگري کردند! ما شاهد کمک‌هاي آنها بوديم و خودشان هم بارها باعث کم شدن هزينه‌هاي ما شدند و هزينه‌هاي خودشان را هم به عهده گرفتند!

رئيس هيأت مديره باشگاه استقلال در پايان اظهار داشت: ما در ليگي که گذشت 23 ميليارد تومان هزينه داشتيم که 14 – 15 ميليارد تومان آن پرداخت شده و فکر مي‌کنم با شرايطي که وجود دارد بتوانيم از هزينه‌ها کم کنيم و باشگاه استقلال آمادگي اين کار را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا