گوناگون

نکونام سفير جهاني کارزار مبارزه با شيوع ايدز شد

جواد نکونام عصر امروز در محل هتل تيم ملي فوتبال «پيمان کارزار جهاني مبارزه با شيوع بيماري ايدز» را در حضور نماينده صندوق جمعيت سازمان ملل متحد امضا کرد.

به گزارش تسنيم، وي همچنين به عنوان سفير اين پروژه جهاني که در جريان مسابقات فوتبال جام جهاني برزيل هم فعاليت خواهد داشت انتخاب شد.

دکتر فرداد درودي هماهنگ کننده کشوري اين پروژه در توضيح اين موضوع به خبرنگار تسنيم گفت: اين کارزار در قالب پروژه گل فيفا و تحت نام «بزن به هدف» از سال 2010 آغاز شده و هدف از آن پيشگيري از شيوع ايدز وکارت قرمز به بيماري HIV در سراسر جهان است.

وي افزود: اين پروژه طرحي مشترک ميان سازمان ملل متحد و فيفا است که در جريان جام جهاني برزيل نيز فعال خواهد بود. امروز کارلوس کي‌روش و جواد نکونام سرمربي و کاپيتان تيم ملي فوتبال پيمان‌نامه اين پروژه را امضا کردند و از حضور نکونام به عنوان سفير اين پروژه استفاده خواهيم کرد.

وي يادآور شد: برنامه‌هاي مربوط به رونمايي از طرح‌هاي اين پروژه در تمامي شهرهاي محل برگزاري مسابقات جام جهاني برزيل با حضور شهرداران آن شهرها برگزار مي‌شود ضمن اينکه در ايران نيز وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت حمايت خوبي از اين پروژه انجام دادند.

دکتر محمت هولکي اوز نماينده صندوق جمعيت سازمان ملل متحد هم به خبرنگار تسنيم گفت: اين کمپين کارزاري براي آگاهي هر چه بيشتر جوانان است و در ايران هم جوانان همواره در کانون توجه قرار دارند و مقام معظم رهبري هم درباره توجه به مسائل جوانان توصيه‌هاي بسياري داشته‌اند.

وي افزود: 50 درصد از جمعيت ايران سن 30 سال و زير 30 سال دارند و سازمان ملل متحد به همراه دولت ايران توجه ويژه‌اي به اين پروژه جهت جلوگيري از شيوع بيماري ايدز خواهند داشت. در اين پروژه، جهان مانند دروازه‌اي تصور شده که بايد از ورود ايدز به آن جلوگيري کرد و هدف از اين کارزار جلوگيري از ابتلاي افراد جديد با شيوع بيماري ايدز در جهان و در نهايت ريشه‌کن کردن HIV در سراسر جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا