گوناگون

صبر، حلم و شجاعت امام سجاد(ع) الگوی رفتاری امدادگران هلال احمر است

81186617 5735064

«پیرحسین کولیوند» عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تبریک فرا رسیدن پنجم شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت امام زین العابدین(ع) و آغاز دهه مهدویت گفت:امام سجاد (ع) از نظر گفتار و کردار شباهت خاصی به جدشان امیرالمؤمنین حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام داشتند.

وی عبادت و شب زنده داری، تواضع، فصاحت و بلاغت، عفو و جوانمردی، ابهت و شخصیت و سجده های طولانی را از مهمترین ویژگی های امام چهارم شیعیان جهان برشمرد و گفت: کتاب صحیفه سجادیه، مجموعه ای از دعاها و مناجات این امام همام است که به «انجیل اهل بیت»، «زبور آل محمد» و «اخت القرآن» معروف است.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار در شرایط خفقان و در زمان حکومت ظالمان به زبان دعا توانست مبارزات خود را به پیش ببرد و موجب آگاهی مردم شود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: امام سجاد (ع) با شجاعت و صلابت، نگذاشتند واقعه عاشورا در کربلا مدفون شود و با فعالیت های خود در ترویج و گسترش این واقعه جانسوز تلاش های وافری انجام داد تا نهضت حسینی به صورت صحیح به آیندگان برسد.

وی پاسداری و حفاظت از ارزش های دینی را از مهمترین وظائف ائمه معصومین(ع) دانست و تاکید کرد: این امام بزرگوار با شجاعت در جلسه عبیدالله و یزید به بیان واقعه عاشورا پرداخت و در مقابل تحریف آنان از این واقعه بزرگ تاریخی ایستاد.

کولیوند اضافه کرد: امدادگران و نجاتگران هلال احمر با تاسی از این امام همام در خدمت به افراد محروم و گرفتار تمام توان خود را بکار خواهند گرفت تا سربازانی لایق برای تحقق فضایل انسانی در جامعه باشند.

اجتمام(4)**7029*1580

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا