به گزارش میهن پست – شرکت هارلی-دیویدسن«Harley-Davidson» در سال ۱۹۰۳ با همین نام تجاری برای نوعی موتورسیکلت تاسیس شد که از همان ابتدا در کشور آمریکا و در« میلواکی» شروع به تولید موتور سیکلت کرد.
نمونه ای از موتورسیکلت های فوق العاده زیبا و قدرتمند «هارلی-دیویدسون تورینگ»
حال شرکتی که توانسته است با استفاده از مدیریت هوشمندانه ی خود چنین موتور سیکلت هایی تولید کند ، قطعاً می تواند در توسعه محصولات خود برای آینده برنامه ای مدون داشته باشد که معرفی نمونه موتورسیکلت الکترویکی اش می تواند گویای این واقعیت باشد.
هارلی دیویدسون اولین موتورسیکلت الکتریکیاش را به صورت کانسپت ارائه داده است. در پروژه لایو وایر (LiveWire) که یک موتورسیکلت فوقمدرن است، طراحیهای V-Rod با سادگی EV و نوآوری فریبنده ترکیب شدهاند.
این موتورسیکلت کانسپت برای سنجش واکنش مشتریان ارائه شده است و سعی دارد تا بازار را برای محصولات آینده کمپانی آماده کند.
هارلیدیویدسون قصد دارد تا در آینده فعالیتهای خود را به کانادا و اروپا گسترش دهد.
جزئیات فنی به صورت کامل ارائه نشدهاند؛ امّا هارلی از شتابگیری این موتور به صورت «درآوردن اشک تایرها» یاد میکند. این آخرین نوآوری این کمپانی مشهور به سنتیبودن، پس از موتورسیکلتهای استریت ۵۰۰ و استریت ۷۵۰ است.
این دو موتورسیکلت جدید در کنار یک موتورسیکلت الکتریکی که در آینده خواهد آمد، میتواند تهاجم بزرگی را به بازار موتورسیکلت آغاز کنند.
موتورسیکلت الکتریکی هارلیدیویدسون بر اساس آخرین پیشرفتها در این زمینه عمل میکنند. مسافت بیش از ۱۶۰ کیلومتری با یک بار شارژ کامل، هزینه نگهداری اندک و کاربری آسان و بیسروصدا از ویژگیهای این موتورسیکلت هستند.
همگام با هارلیدیویدسون دیگر کمپانیها مانند بامو، کیتیام و یاماها نیز در حال توسعه موتورسیکلتهای الکتریکی و اسکوترهای خود هستند. در حال حاضر، یکی از محدودیتهای موتورسیکلتهای الکتریکی در ظرفیت باتری است که باعث میشود موتورسیکلت تنها برای مسافتهای کوتاه قابلاستفاده شود.
البته ظرفیت باتری چیزی است که هر ساله با پیشرفت تکنولوژیهای مربوطه، افزایش پیدا میکند. مکانهایی مانند ایستگاه موتورسیکلتسواران یا حتی نمایندگیهای فروش میتوانند محلی مناسب برای شارژ موتورسیکلتها به منظور افزایش مسافت انواع الکتریکی آنها در آینده باشند.
در مقابل، هارلیدیویدسون الکتریکی دیگر هزینههای زیاد نگهداری یک هارلیدیویدسون را نخواهد داشت. موتورسیکلتهای این کمپانی نسبت به همتایان ژاپنی خود هزینههای نسبتاً گزافی را برای نگهداری لازم دارند.
امّا برای یک موتورسیکلت الکتریکی، هزینه نگهداری به عناصر سطحی مانند تایرها و ترمزها تقلیل پیدا میکند.
البته صدای هارلیدیویدسون شاید برای بعضی افراد مهمترین چیزی باشد که در لایو وایر از دست میرود.
ولی در هر حال، راندن یک موتورسیکلت قدرتمند، با ظاهری زیبا و هزینه نگهداری کم، ایدهای است که در حال تحقق یافتن است.
منبع:fubiz