گوناگون

احتمال آتش سوزی عمدی توسط متخلفان شکار/ 400 هکتار از پارک ملی گلستان خاکستر شد

کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ساعت 1.5 نیمه شب گذشته هنگامی که تمام محیط بانان پارک به منطقه آتش سوزی اعزام شده و سرگرم خاموش کردن آتش بودند شکارچیان متخلف وارد پارک شده و تعداد زیادی از حیات وحش را شکار کردند.

به گفته وی، این شکار چیان که از اهالی روستا های اطراف پارک ملی گلستان هستند از متخلفان سابقه دار بوده که بالغ بر 10 پرونده شکار غیر مجاز در پارک گلستان هستند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اظهار داشت: شب گذشته در منزل یکی از این شکارچیان لاشه دو مرال، یک شوکا ، یک میش و یک بره میش کشف شد.

هوشمند تصریح کرد: با توجه به سابقه دار بودن متخلفان و حضور همزمان آنها با آتش سوزی در منطقه برای شکار غیر مجاز در غیاب محطیطبانان احتمال دارد این افراد که از ساکنان روستا های اطراف پارک ملی گلستان هستند عمدا اقدام به آتش سوزی می کنند تا با سو استفاده از فرصت اعزام محیطبانان برای اطفا حریق حیات وحش این منطقه را قتل عام کنند.

وی افزود: در آتش سوزی اخیر که در حال حاضر به طور کامل به جز چند لکه کوچک اطفا شده مساحتی باغ بر 400 هکتار از پارک ملی گلستان کاملا خاکستر شد که در مقایسه با آتش سوزی های هفته گذشته پارک ملی گلستان که  حدود 1 هکتار و 10 هکتار  براورد شد بسیار گسترده تر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا