گوناگون

برگزاری جلسه هم‌اندیشی فعالان سیاسی کرمان/ امنیت کشور دستخوش سلایق سیاسی نشود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان تشکیل شد، گفت: بعد از انتخاب استاندار در استان کرمانهمه گروهای سیاسی به این اجماع رسیدند که براساس روش اعتدالی دولت تدبیر و امید عمل کنند و بنده نیز از زمان خدمت رسانی در این سمت همین اصل را مبنا قرار داده ام.

وی محور وحدت استان کرمان را ولایت و توسعه عنوان کرد و افزود: این شعار در بردارنده همه ارزش‌های انقلاب بوده و پیشرفت، توسعه، آبادانی، وحدت و انسجام را می توان در این شعار دید.

رزم حسینی تاکید کرد: در این مدت، جلسات هم اندیشی متعددی با گروهای سیاسی به صورت تک تک و مشترک برگزار و گفتگوهایی انجام شد.

وی فضای استان کرمان را در مقایسه با سایر استان ها کم نظیر دانست و افزود: اصل وحدت در استان کرمان به برکت نجابت مردم خوب کرمان، نجابت گروهای سیاسی و تدبیری که در این مدت صورت گرفته حفظ شده است.

استاندار کرمان از برگزاری جلسه هم اندیشی فعالان سیاسی استان کرمان طی شب گذشته خبر داد تصریح کرد: در این جلسه فعالین سیاسی از همه طیف های فعال سیاسی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی دارای مجوز قانونی فعالیت و وفادار به انقلاب بوده و در چارچوب قانون اساس عمل می کنند دعوت شده بودند.

وی با اشاره به استقبال گروه های سیاسی از شعار ولایت و توسعه ادامه داد: آنها معتقد بودند که این شعار تامین کننده اهداف آنها بوده و ظرف بزرگی است که گنجایش همه سلایق سیاسی را دارد.

رزم‌حسینی برگزاری این جلسه در ماه مبارک رمضان را خجسته و پربرکت دانست و افزود: رمضان، ماه خودسازی، گذشت از منیت ها و حسادت ها و بخل است و ماهی است که خداوند سفره اش را برای همگان پهن کرده که در این فرصت یک ماهه خود را بازشناسی کنیم.

وی ادامه داد: جلسه دیشب از جلساتی بود که نمونه عینی پیوند انسان با خدا بود همه افراد حاضر در این جلسه وفادار و دلسوز نظام جمهوری اسلامی بوده و با  هدف آبادانی استان کرمان امده بودند.

وحدت و همدلی را لازمه آبادانی استان کرمان

نماینده عالی دولت در استان کرمان به عقب افتادگی این استان اشاره کرد و اذعان داشت: کرمان در بسیاری از شاخصه‌ها از متوسط کل کشور پایین تر است.

وی با اشاره وحدت و همدلی را لازمه آبادانی استان کرمان دانست و گفت: امروز این فضا با حمایت‌های بی‌دریغ ائمه جمعه سراسر استان صورت گرفت.

وی ضمن تشکر از آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه به عنوان محور وحدت استان کرمان گفت: امام جمعه کرمان نقش بی‌دلیلی در همگرایی‌های جریانات سیاسی در کرمان ایفا کرده است.

شعار ولایت توسعه منشور وحدت استان کرمان

استاندار کرمان اذعان داشت: شعار ولایت توسعه می‌تواند منشور وحدت و برادری در استان کرمان باشد و برای نسلی که علاقمند به ساختن کشور آباد و پیشرفته است ماندگار شود.

وی ادامه داد: نسلی که فداکاری، دلسوزی و ایثارگری خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس ثابت کرده و امروز نیز علاقمند است که شهر را با ارزش‌های اسلامی آباد کرده و شهری پیشرفته برای نسل جدید بسازد که این امر در فضای همدلی امکان پذیر است.

استاندار کرمان با اشاره به فنته های موجود در کشورهای همجوار نظیر افغانستان، عراق و پاکستان گفت: در حالی که در کشورهای دیگر صحبت از جنگ و خونریزی است در ایران اسلامی به برکت نعمت ولایت امنیت بلایی برقرار است.

وی ادامه داد: کشور ما در یک مرکز کانون ناامنی منطقه قرار گرقته و اما ایران اسلامی از امنیت بسیار بلایی برخوردار است که باید این مسئله مهم را ارج نهاده و برای آن ارزش قائل باشیم.

امنیت کشور نباید دستخوش سلایق سیاسی شود

وی گفت: نباید اجازه دهیم که این امنیت دستخوش سلایق سیاسی شود و از این طریق فرصت کافی برای خدمت گذاری به مردم از دست برود.

رزم حسینی تصریح کرد: برای نخستین بار در استان کرمان شاهد تجمع گروهای مختلف سیاسی بودیم و همه در کنار یکدیگر روزه خود را باز کرده و همه با هدف همدلی و اتصال به خدا آمده بودند.

وی گفت: همه گروه های سیاسی باید با هدف آبادانی و وحدت زیر چتر ولایت و توسعه استان را به سمتی ببریم که در شان و منزلت مردم کرمان باشد.

رزم‌حسینی با طرح نظرات مختلف در این جلسه اشاره کرد و اذعان داشت: قول داده بودیم که با همه گروه‌ها مشورت و تعامل داشته باشیم و خوشبختانه تا امروز این اتفاق افتاده است.

کرمان در آستانه جهش اقتصادی

وی گفت: امروز استان کرمان به برکت خون شهیدان، فداکاری‌های رزمندگان، ایثارگران و پیروی از ولایت آمده یک جهش اقتصادی آماده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: از روز گذشته کلید اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های اقتصادی که امضا شده زده شد و همه روزه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف استان را رصد کرده و به دنبال محقق کردن آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم به زودی ثمرات این تفاهم نامه‌های سرمایه گذاری را در استان خواهند دید، افزود: اگر مردم می خوهاند در یک شهر زیبا و پیشرفته از امکانات زیست محیطی و امکانات مناسب شهروندی بهره‌مند شوند باید دست در دست هم داده و فضایی ایجاد کنیم که مناسب برای جذب سرمایه گذار باشد.

رزم‌حسینی یادآور شد: سرمایه گذاران وقتی وارد استان می‌شوند از همکاری دستگاه های سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذار و استقبال از آنها متعجب می شوند.

استاندار کرمان اذعان داشت: برخی مدیران عالی رتبه نیز در صحبت هایشان ما را تشویق به حفظ این فضا و جذب سرمایه گذار بیشتر می کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم به برکت این ماه مبارک و اطلاع رسانی شفاف و بدون غرض رسانه های استان کرمان این فضا ادامه پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: دوستانی نیز تمایل به شرکت در این جلسه داشتند اما موفق نشده و نمایندگانی را فرستادند.

وی اذعان داشت: مبنای کار براساس شعار اعتدال ریاست جمهوری است که رهبر معظم انقلاب نیز این شعار را تایید کرده اند. ما نیز در استان کرمان براساس همین شعار عمل کرده و روش اعتدالی که روش انبیاء و اولیاء و دستور اسلامی است را پیش می گیریم.

استاندار کرمان یادآور شد: آنچه مردم از مسئولین و گروه های سیاسی انتظار دارند ایتن است که در راستای خدمت گذاری و ارتقاء سطح رفاه و فرهنگی آنها قدم برداشته شود.

جلسه هم اندیشی فعالان سیاسی استان کرمان منجر به امضا یک تفاهم نامه بین گروهای سیصسی استان کرمان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا