گوناگون

هاشميان: بدون کارت‌سلامت قرارداد ثبت نمي‌شود

 به گزارش ورزش سه و به نقل از سايت فدراسيون فوتبال دکتر احمد هاشميان رئيس کميته پزشکي  گفت: با توجه به مصوبه دو سال گذشته هيات رئيسه فدراسيون فوتبال و با توجه به اينکه انجام معاينات پيش از فصل تضمين کننده حفظ سرمايه‌هاي فوتبال کشور و همچنين سرمايه‌گذاري باشگاه‌هاي است، هر سال پيش از آغاز فصل رقابت‌ها (حداقل 4 ماه مانده به شروع رقابت‌هاي ليگ)، زمان مناسبي است که بايد باشگاه‌ها در خصوص انجام معاينات پيش از فصل بازيکنان خود اقدام کنند.

وي در ادامه بيان کرد: در کميته پزشکي کميسيون‌هاي تخصصي نظير ارتوپدي –تغذيه-پزشکي ورزشي – قلب و …، تشکيل  در نشست‌هاي خود شناسنامه پزشکي فصل 93-94 را پس از سه ماه کار کارشناسي به روز رساني کرد که با قرار دادن در سايت رسمي فدراسيون فوتبال در دسترس تمام باشگاه‌ها است. بر اساس اين شناسنامه پزشکي، بايد معاينات پيش از فصل تمام بازيکنان انجام و در پايان شناسنامه مربوطه در اختيار کميته پزشکي فدراسيون جهت صدور کارت سلامت بازيکن که مجوز ثبت قرارداد است، قرار گيرد.

وي همچنين تاکيد کرد که بدون داشتن کارت سلامت از طرف بازيکن، قرارداد هيچ فوتباليستي ثبت نخواهد شد.

رئيس کميته پزشکي فدراسيون در ادامه گفت: باشگاه‌ها مي‌توانند فايل PDF (شناسنامه پزشکي) معاينات پيش از فصل را دانلود کرده و در هر مرکز پزشکي که صلاحيت انجام اين معاينات را به صورت تخصصي دارا باشد، معاينات را انجام داده و نهايتا شناسنامه تکميل شده را به کميته پزشکي ارسال کنند.

دکتر هاشميان ادامه داد: اساسا انجام معاينات پيش از فصل، يک رفتار کاملا علمي، حرفه‌اي و پيشرفته در فوتبال دنياست که در دو سال گذشته نيز در کشور ما بسيار مورد توجه بازرسان AFC قرار گرفت و موجب کسب امتيازات بالا براي ليگ حرفه‌اي فوتبال کشور شد. بر اين اساس درخواست من از تمام مديران باشگاه‌ها به ويژه ليگ برتر و دسته اول که در شرف نقل و انتقالات آغاز فصل هستند، اين است که معاينات را جدي گرفته و به عنوان يکي از وظايف حرفه‌اي نسبت به انجام آن کاملا مقيد باشند.

هاشميان در پاسخ به اين سوال که در اين خصوص چه مراکزي هستند که که به بازيکنان معرفي کنيم تا معاينات پيش از فصل را انجام دهند، گفت: سازمان ليگ فوتبال کشور، مرکزي را با سرمايه‌گذاري باشگاهَ‌ها در کمپ تيم‌هاي ملي ايجاد کرده که تخصصي‌ترين خدمات را در اين زمينه ارائه مي‌کند اما باشگاه‌ها در هر مرکزي که توانايي انجام اين معاينات را داشته باشند بنا به انتخاب خود مي‌توانند معاينات را انجام دهند. البته اگر معاينات بر مبناي استانداردهاي اعلام شده صورت نگيرد به هيچ عنوان کارت سلامت براي بازيکن صادر نمي‌شود. بر همين اساس توصيه مي‌کنم براي حفظ سرمايه‌هاي مادي باشگاه، تيم‌ها دقت کافي در انتخاب مرکزي که اين معاينات را انجام مي‌دهند، داشته و از انجام تخصصي اين معاينات مطمئن باشند.

رئيس کميته پزشکي در پايان گفت: در دو سال گذشته تيم‌هاي حاضر در ليگ برتر به طور کامل شناسنامه پزشکي بازيکنان خود را تشکيل داده و  معتقدم اين امر يکي از پيشرفت‌هاي قابل توجه ليگ برتر بوده است و ما اميدوار هستيم که در فصل آتي علاوه بر ليگ برتر فوتبال، ساير ليگ‌ها از جمله ليگ دسته اول ،دسته دوم ودسته سوم فوتبال، ليگ برتر فوتسال، ليگ برتر فوتبال ساحلي و ليگ برتر فوتبال و فوتسال بانوان نيز از اين رفتار حرفه‌اي تبعيت کرده و ما را در اهداف ذکر شده در جهت حفظ سرمايه هاي باشگاه‌ها و فوتبال کشور ياري کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا