گوناگون

هزينه‌هاي بسياري براي اتباع بيگانه در يزد پرداخت شد/ مردم اساس تحقق شعار سال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوكار، پيش از ظهر جمعه در جمع مردم محله گنبد سبز كه با همراهي جمعي از مسئولان استان و شهرستان يزد به منظور بررسي و رسيدگي به مشكلات مردم اين منطقه انجام شد، اظهار داشت: شرايط ويژه اي كه افاغنه در يزد ايجاد كرده اند نيازمند به رسيدگي سريع است بنابراین باید در برنامه ‌ای مدون اتباع بیگانه در استان یزد ساماندهی شوند.

جوکار بيان كرد: افاغنه در برخی مشاغل سخت در استان حضور دارند اما هنوز نیاز واقعی استان یزد به اتباع افاغنه مشخص نشده، بنابراین به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت داده شده تا نیاز استان به اتباع بیگانه را شناسایی کند تا بر اساس آن برنامه‌ ریزی شود.

ساماندهي افاغنه و اتباع بيگانه در قالب برنامه اي مدون انجام شود

وی ادامه داد: بیش از 30 هزار شغل در استان یزد به صورت رسمی توسط اتباع خارجی به ویژه افاغنه اشغال شده بنابراين بايد برای ادامه فعالیت آنها در استان برنامه ‌ریزی صورت گرفته و ساماندهی شوند.

رئيس مجمع نمايندگان استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نامگذاري امسال به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي اظهار داشت: مردم اساس و پايه تحقق اين شعار هستند و حضور مسئولان در جمع مردم نيز همان مديريت جهادي است.

IMG17021350

جوكار از مدیران درخواست داریم قول ‌هایی که در اين ديدارها به مردم داده می ‌شود ضمانت اجرایی داشته باشد که خوشبختانه تاکنون هم اینگونه بوده و همه با هم در راستای تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری تلاش كرده و گام مي داریم.   

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های پایگاه بسیج خواهران محله گنبدسبز و گسترش مشاغل خانگی در سطح این محله بيان كرد: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری  است با تکیه بر مشاغل خانگی و اعتماد به مردم محقق می‌شود.

جوکار بيان كرد: آموزش‌ های مهارتی و مشاغل باید به سطح خانه‌ها و محله‌ها منتقل شود و به مشاغل خانگی اهمیت ویژه‌ ای داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی يادآور شد: با خرید محصولات داخلی به اشتغال جوانان کشور کمک كرده و روحیه خودباوری را در تولیدکنندگان داخلی تقویت می ‌کنیم اما در مقابل هر اندازه محصولات خارجی بخریم در حقیقت فرصت اشتغال و تولید را از کشور گرفته ‌ایم.

مردم از تسهيلات دولتي براي احياي بافت فرسوده استفاده كنند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به بافت قدیمی این محله اشاره کرد و گفت: دولت آماده است برای ساخت خانه در بافت قدیم و احیای بافت فرسوده تسهیلات ویژه‌ ای پرداخت کند.

وي از مردم خواست: براي احياي اين بافت ارزشمند از تسهيلات دولت استفاده كنند و به ياري مسئولان براي احياي اين بافت بشتابند.

جوکار با گرامیداشت یاد و خاطره 70 شهید محله گنبد سبز عنوان كرد: مردم این محله نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های پس از آن به ویژه دوران دفاع مقدس داشته ‌اند.

IMG17015394

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: این اداره کل برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشاغل بازار محور در سطح محلات آمادگی کامل دارد.

فني و حرفه اي از مشاغل خانگي حمايت مي كند

حبیب الله کارگر افزود: حمایت از مشاغل خانگی و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی در این زمینه از اولویت های ماست و به افرادی که در دوره‌ های آموزشی بازار محور شرکت کنند وام‌ هایی کم بهره نیز پرداخت می‌شود‌.

مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مدت 55 روزه ابتدای سال، ۴ هزار تبعه بیگانه غیرمجاز از استان یزد طرد شده ‌اند.

رضا زارع زاده افزود: اتباع بیگانه به دو دسته اتباع مجاز و غیر مجاز تقسیم می ‌شوند که راهبرد اساسی ما در رابطه با اتباع مجاز ارائه خدمات به آنان است اما با اتباع غیر مجاز برخورد می‌ شود.

اجراي برنامه ها در مورد اتباع بيگانه نيازمند همراهي مردم است

وی ادامه داد: برنامه‌های زیادی برای اسکان، اشتغال و طرد اتباع بیگانه از استان یزد در نظر گرفته شده اما هر برنامه‌ ای که در مورد اتباع بیگانه اجرا می ‌شود نیازمند همراهی و همکاری مردم است و مردم نقش اصلی را در این زمینه ایفا می ‌کنند.

مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد خاطرنشان كرد: 156 تبعه بیگانه مجاز در محله گنبدسبز سکونت دارند و تاکنون گزارشی از تخلف اتباع مجاز در سطح این محله وجود نداشته است.

معاون فرماندار یزد نیز در این نشست گفت: فرمانداری یزد در صدد است تا مشاغل مجازی که اتباع بیگانه می ‌توانند در آنها حضور داشته باشند را کاهش دهد.

محمدحسن نقدی بيان كرد: با بهره‌ گیری از تکنولوژی روز در صدد هستیم حضور اتباع بیگانه را در مشاغل مختلف کاهش دهیم تا در نهایت حضور آنان در سطح استان کمتر شود.

انتقال كوره ها به خارج از شهر نياز به اتباع بيگانه براي كار در اين كوره ها را منتفي مي كند

وی اظهار داشت: کوره‌ های آجرپزی یزد به خارج از شهر منتقل می ‌شوند و در این کوره‌ ها از تکنولوژی روز استفاده می ‌شود تا دیگر نیازی به حضور اتباع بیگانه در این مشاغل نباشد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: توسعه ورزش و شادابی و نشاط  از مطالبات مردم است و تفاوتی در این زمینه بین مرد و زن و پیر و جوان نیز وجود ندارد و خوشحالیم که امور ورزشی به یکی از مطالبات اقشار مختلف مطرح می شود.

IMG17020954

علی اصغر حسینی خاطرنشان كرد: در محلات قدیمی یزد با مشکل زمین برای توسعه ورزش روبرو هستیم چرا که در این محلات مکانی برای ساخت سالن و یا ورزشگاه وجود ندارد و اگر زمین مناسب در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گیرد، این اداره کل آمادگی دارد این مکان را به ورزشگاه یا سالن ورزشی تبدیل کند.

آمادگي تامين مربي ورزشي براي محله هاي شهر يزد از سوي سازمان ورزش و جوانان وجود دارد

وی اظهار داشت: البته زمین ورزشگاه نباید موقوفه باشد و باید ملکی بوده و سند آن به اداره ورزش و جوانان واگذار شود و این داره کل آمادگی دارد در محلات مربی مورد نیاز را نیز در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس شورای شهر یزد نیز در این نشست عنوان كرد: موفقیت تمام فعالیت های عمرانی در شهر منوط به همکاری مردم است و تسریع در این فعالیت ها نیز همیاری مردم را می طلبد.

مرتض شایق بيان كرد: خیابان شهیدان اشرف که اکنون عملیات آن متوقف شده چون یک پلاک آن که سند نیز به نام شهرداری است با مخالفت مالک روبرو شده و منتظر دستور شورای تامین شهرستان برای تخریب هستیم و این خیابان کماکان بلا تکلیف است.

IMG17020659

وی ادامه داد: بودجه 220 میلیارد تومانی سال جاری شهر یزد بر اساس چهار اولویت فضای سبز، ترافیک، روکش آسفالت و بافت قدیم مصوب شده و به شهرداری یزد تاکید شده اولویت اول فعالیت ها باید تکمیل و تعیین تکلیف طرحهای نیمه تمام باشد.

در اين جلسه مردم محله گنبد سبز نيز به بيان مشكلات و نيازهاي اين منطقه پرداختند و مسئولان مربوطه قول پيگيري براي رفع نيازهاي اين منطقه را دادند.

حضور اتباع بيگانه، كمبود فضاهاي ورزشي، عدم حمايت از مشاغل خانگي، بحث اوقات فراغت دانش آموزان و …. بخشي از نيازها و مشكلات مردم محله گنبد سبز بود.

———–

عكس: مسعود ميرجليلي

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا