گوناگون

نیمی از آمریکایی ها کلینتون را بخت نخست انتخابات 2016 می دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بر اساس نظرسنجی که به صورت مشترک توسط خبرگزاری رویترز و موسسه افکار سنجی Ipsos انجام گرفته “هیلاری کلینتون” وزیر خارجه پیشین آمریکا بخت اول انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور است.

بر این اساس 57 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی کلینتون را گزینه نهایی خود برای رای دادن در انتخابات معرفی کرده اند در حالی که 43 درصد گفته اند ترجیح می دهند به نامزد دیگری رای دهند. جالب اینجا است که یک چهارم پاسخ دهندگان با این که از حزب جمهوریخواه بوده اند، کلینتون دمکرات را گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری آمریکا دانسته اند.

در همین حال بیش از نیمی از پاسخ دهندگان دمکرات اعلام کرده اند در مرحله مقدماتی که بین نامزدهای ریاست جمهوری این حزب انجام می گیرد، به کلینتون رای می دهند. همچنین 10 درصد از پاسخ دهندگان دمکرات نیز از “جو بایدن” معاون اول رئیس جمهوری آمریکا به عنوان گزینه نهایی خود نام برده اند. این نظرسنجی اینترنتی در حالی انجام گرفته که کلینتون تا کنون نامزدی خود در انتخابات 2016 را تایید نکرده است.

مخالفان ریاست جمهوری کلینتون در بیان علت این رویکرد خود حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی را عنوان کرده و آن را نقطه تاریکی در کارنامه دوران تصدی گری وزارت خارجه وی می دانند. 

گفتنی است کلینتون اخیرا در همایشی که در دانشکده سایمونز در بوستون آمریکا برگزار شد گفت حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و کشته شدن چند دیپلمات آمریکایی از جمله “کریستوفر استیونز” سفیر این کشور در لیبی یکی از تلخ ترین حوادث دوران سیاسی وی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا