گوناگون

هشدار نسبت به شیوع سرطان در قزوین

مدیر دفتر جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در استان قزوین سرطان شیوع بیشتری یافته است و نیازمند راه‌اندازی یک مرکز ویژه و منسجم برای درمان سرطان در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قزوین، «زهرا فراهانی‌نیک» در جلسه‌ی مدیران و اعضای جهاد دانشگاهی قزوین با استاندار گفت: میزان سرطان رو به افزایش است و از دو سال پیش سونامی سرطان به راه افتاده است.

وی ادامه داد: سرطان سینه بیشترین شیوع را در میان زنان دارد و با راه‌اندازی کلینیک سرطان در بیمارستان ولایت بیماران بسیاری با سرطان‌های سینه، روده‌ی بزرگ و معده به این مرکز مراجعه می‌کنند.

مدیر دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: فردی که برای درمان سرطان مراجعه می‌کند بزرگ‌ترین مشکل را برای رفتن به مراکز درمانی دارد، چون مرکز منسجم درمان سرطان در قزوین وجود ندارد و بیماران بین چندین مرکز در رفت و آمد هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه‌ی مراکز درمانی دولتی و خصوصی بسیار تفاوت است و بسیاری از آنان توانایی پرداخت تعرفه‌ی بخش خصوصی را ندارند که به این ترتیب شاهد افزایش بیماران در بخش دولتی هستیم و در صورت راه‌اندازی کلینیک درمان سرطان در جهاد دانشگاهی، تعرفه‌های غیردولتی نیز به کمک مردم می‌آید.

فراهانی‌نیک گفت: مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین غربالگری سرطان سینه و روده‌ی بزرگ را آغاز کرده است تا این بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده‌ی سرطان پستان در جهاد دانشگاهی مجوز راه‌اندازی نخستین شعبه‌ی کشوری این پژوهشکده را در قزوین صادر کرده است که برای راه‌اندازی این مرکز برخی تجهیزات خریداری شده که با تکمیل بقیه‌ی تجهیزات، این مرکز در قزوین آغاز به‌کار می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا