Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینظامیهوا فضا

پایان ماموریت هواپیمای فضایی X-۳۷B نیروی هوایی آمریکا در مدار زمین ؟

هواپیمای فضایی X-۳۷B نیروی هوایی آمریکا در حالی ماموریت خود را در مدار زمین به پابان رسانده است که این هواپیما برای آزمایش فناوری های جدید مانند تجهیزات سبک وزن الکترومکانیکی سیستم های پرواز به مدار زمین فرستاده شد و البته عده ای نیز بر این باورند که این هواپیما با هدف جاسوسی در این مدت در مدار زمین باقی مانده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

هواپیمای فضایی X-۳۷B  پس از۷۱۸ روز گردش به دور زمین دیروز در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا فرود آمد. این هواپیما در جولای ۲۰۱۱ میلادی از زمین برخاست و دیروز برای نخستین بار به فرود آمد.

هواپیمای فضایی X-۳۷B نیروی هوایی آمریکا که در ماموریت خود که  OTV-۴ – وسیله مدارگرد آزمایشی ۴ -نام گرفت به مدار زمین فرستاده و در واقع این چهارمین ماموریت برنامه X-۳۷B است که البته هر چهار ماموریت این هواپیمای فضایی ، جاسوسی از پایگاه کیپ کارناوال در فلوریدا از زمین برخاستند.

بد نیست بدانید که نیروی هوایی آمریکا دو هواپیمای فضایی X-۳۷B در اختیار دارد که توسط بوئینگ ساخته شده اند و از مشخصه های آن نیز ۸/۸ متر طول درست شبیه شاتل مدارگرد قدیمی ناسا اما در ابعاد کوچکتر است. هواپیمای فضایی به طور عمودی از زمین بلند می شود اما افقی به زمین می نشیند.

بخش اعظم بار هواپیمای فضایی X-۳۷B مربوط به فعالیت های سری است و به همین دلیل برخی کارشناسان احتمال می دادند این هواپیمای فضایی، نوعی اسلحه برای از کار انداختن ماهواره های دشمن باشد که البته مقامات نیروی هوایی آمریکا این ادعا را رد و اعلام کرده اند  این هواپیما فقط وسیله ای برای آزمایش فناوری های جدید در مدار زمین است.

در پایان بد نیست بدانید که فناوری هایی که در هواپیمای فضایی X-۳۷B مورد آزمایش قرار می گیرد، عبارتند از: سیستم راهنمایی پیشرفته، جهت یابی و کنترل، سیستم های محافظت در برابر گرما، ساختارهایی با دمای بالا، عایق های منسجم و چندبار مصرف، تجهیزات سبک وزن الکترومکانیکی سیستم های پرواز و حالت خودکار پرواز در مدار و ورود به جو و فرود روی زمین است.

منبع    space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا