Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

پروژه تامین آب آشامیدنی امارات از یخ های قطب جنوب کلید می خورد !

تامین آب آشامیدنی امارات یکی از چالش های بزرگ و پیش روی سیاستمدارن این کشور محسوب می شود اما این روزها یک پروژه عجیب در این کشور در حال مطالعه است که اجرایی کردن آن زمانبر و در نوع خود بی نظیر است ، پروژه ای که شاید طرفداران محیط زیست نیز با آن مخالفتی به عمل آورند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

آب آشامیدنی امارات و موضوع تامین آن در قبال تبدیل شدن این کشور به قطب بزرگ اقتصادی ، توریستی جهان همواره و همه روزه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. اما در آخرین راه حل ها این کشور قصد دارد که به کمک پژوهشگران غربی و با یدک کشیدن یک قطعه یخ از قطب به ساحل خلیج فارس، آب شرب مردم این کشور را تامین کند.

در این میان دفتر مشاور ملی در ابوظبی تصمیم دارد قطعه عظیم یخی را از جزیره Heard که حدود هزار کیلومتری ساحل اصلی قطب جنوب قرار دارد را به جزیره فجیر بیاورد چرا که این قطعه یخ می تواند آب آشامیدنی کافی یک میلیون نفر را به مدت ۵ سال تامین کند.

طرح یدک کشیدن یخ از قطب جنوب برای تامین آب آشامیدنی امارات ازسال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد و در این میان نیز مدیر شرکت مذکور اعلام کرده قبلا در این مسیر سفر کرده و با استفاده از دستگاه های شبیه سازی امکان اجرای طرح را بررسی کرده است.

عبدالله محمد سلیمان الشیخ در خصوص پروژه تامین آب آشامیدنی امارات از یخ های قطب جنوب می گوید:

دستگاه های شبیه ساز ما پیش بینی می کنند انتقال قطعه یخ از قطب جنوب تا خلیج فارس یک سال طول می کشد. ما برنامه ریزی های مالی و فنی را انجام داده ایم. بهترین روش کشیدن یخ در آب دریاست.

امارات متحده عربی یکی از خشک ترین کشورهای جهان است به طوریکه یکی از کم آب ترین کشورهای دنیا به حساب می آید. در آب و هوای خشک و سوزان این کشور میزان بارش سالانه کمتر از ۱۰۰ میلی متر است.

با این وجود مصرف آب در امارات متحده عربی دوبرابر متوسط ملی است و به همین دلیل این کشور طی ۲۵ سال آتی در خطر خشکسالی شدید قرار دارد.

منبع   dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا