Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

هیوندای النترا 2021 Hyundai Elantra بصورت رسمی معرفی شد + عکس

هیوندای النترا 2021 Hyundai Elantra خودروی جدید این کمپانی در کالیفرنیا معرفی شده است. برای تماشای تصاویر و آشنایی بیشتر با این خودرو در ادامه با ما همراه شوید.

هیوندای الانترا برای مدل سال 2019 فیس لیفت شده بود اما این خودروساز کره‌ای با معرفی نسل جدید آن در کالیفرنیا دست به کار بزرگی زده است. الانترا که به عنوان کوپه چهار درب روزمره شناخته می‌شود در برخی بازارها همچون استرالیا با نام i30 سدان نیز شناخته شده و از زبان طراحی خاص این برند با نام Sensuous Sportiness سود می‌برد. نتیجه استفاده از چنین روشی ایجاد استایل خاص‌تری نسبت به نسل پیشین بوده هرچند به احتمال زیاد افراد متعددی الانترای جدید را خودروی زیبایی نخواهند دانست و تنها بر خاص بودن آن تأکید خواهند کرد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت این خودرو دنباله‌روی برادر بزرگ‌تر یعنی سوناتا بوده و از جلوپنجره‌ای با الگوی جواهر استفاده کرده است. چراغ‌های راهنما نیز درون جلوپنجره به‌صورت یکپارچه قرار گرفته است.

نمای جلوی گوشه‌دار باعث شده کاپوت سیال و بدنه‌ای روان برای الانترا حاصل شود. بدنه‌ی خودرو دارای خط کاراکتر گیرایی است که با خط کمر رو به بالا هماهنگی خوبی دارد. سقف نیز دینامیک‌تر طراحی شده و هیوندای عناصر مشکی را به شیشه عقب افزوده تا ظاهر کوپه مانند بهتری ایجاد شود. در بخش عقب هم چراغ‌های متمایز H-Tail و اسپویلر یکپارچه دیده می‌شوند.

هیوندای النترا 2021 Hyundai Elantra در مقایسه با نسل پیشین خود 56 میلی‌متر طویل‌تر، 25 میلی‌متر پهن‌تر و 20 میلی‌متر کم ارتفاع‌تر است. فاصله بین محوری خودرو نیز با افزایش 20 میلی‌متری به 2720 میلی‌متر رسیده است.

اما طراحان هیوندای در کابین از ایده‌ی پیله‌ی کرم ابریشم استفاده کرده و راننده در فضایی مشابه کاکپیت هواپیما حضور پیدا می‌کند. اگرچه نمی‌توان خیلی به این کلمات دل بست اما الانترای جدید ویژگی‌های مدرن زیادی دارد زیبا به پشت آمپرهای دیجیتالی 10.25 اینچی و صفحه‌نمایش 10.25 اینچی سفارشی مجهز شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی النترا 2021 از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند که این آخری برای اولین بار در چنین کلاسی دیده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به ورودی‌های هوای باریک، دستگیره‌های دست زیاد و نورپردازی کابین با 64 رنگ مختلف اشاره کرد. این خودرو همچنین به شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، سیستم صوتی Bose با 8 بلندگو و کلید دیجیتال مجهز شده است که این سیستم باعث می‌شود خودرو را بتوان با استفاده از گوشی اندرویدی یا کارت NFC باز/بسته و روشن کرد.

خب صحبت از تکنولوژی شد و باید گفت این خودرو از سیستم تشخیص صوتی بهره می‌برد. این سیستم می‌تواند بخش‌های مختلفی از جمله سیستم تهویه مطبوع و صندلی‌های گرم شونده را کنترل کند.

علیرغم استایلی کوپه مانند فضای داخلی نه تنها کمتر نشده بلکه در بخش سر، پا و شانه شاهد بهبود فضا هستیم. سرنشینان عقب بیشترین بهبود فضا را خواهند داشت زیرا فضای پا 58 میلی‌متر بیشتر شده است.

زیر کاپوت هیوندای الانترا 2021 پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 179 نیوتون متر قرار می‌گیرد. این پیشرانه با گیربکس CVT هیوندای همکاری می‌کند.

این پیشرانه و گیربکس از نسل پیشین گرفته شده‌اند اما کره‌ای‌ها می‌گویند گیربکس از استراتژی کنترل تعویض جدیدی بهره می‌برد که باعث بهبود هماهنگی دستورات راننده، رفتار خودرو و شتاب گیری آن می‌شود. این شرکت همچنین اعلام کرده الانترا بهترین مصرف سوخت ترکیبی در کلاس خودش را خواهد داشت.

اما خبر مهم اینکه الانترا 2021 به‌صورت هیبریدی نیز تولید خواهد شد. مجموعه قوای محرکه این مدل از پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری، واحدی الکتریکی و باتری 1.32 کیلووات ساعتی تشکیل شده است. این باتری زیر صندلی عقب قرار گرفته است. کل قدرت این مدل برابر با 139 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 264 نیوتون متر می‌باشد.

پیشرانه یاد شده به گیربکس 6 سرعته دوکلاچه که طبق گفته هیوندای تجربه رانندگی دینامیک و درگیر کننده ایجاد می‌کند متصل خواهد شد. مهم‌تر اینکه مدل هیبریدی الانترا مصرف سوخت تخمینی کمتر از 4.7 لیتر در هر صد کیلومتری خواهد داشت.

هیوندای النترا 2021 Hyundai Elantra از پلتفرم جدید K3 که ایمن‌تر، سبک‌تر و قوی‌تر از قبل است استفاده می‌کند. این پلتفرم همچنین باعث ایجاد اورهنگ جلوی کوتاه‌تر و مرکز ثقل پایین‌تر شده است.

این مرکز ثقل پایین‌تر باعث بهبود هندلینگ و ایجاد تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتری می‌شود. از جمله تغییرات خودرو نسبت به قبل می‌توان به سیستم فرمان و تعلیق بهتر اشاره کرد.

از نظر ایمنی،هیوندای النترا 2021 Hyundai Elantra به‌صورت استاندارد با سیستم‌های کمک‌راننده از جمله دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار نوربالا و دوربین دنده‌عقب عرضه خواهد شد.

مشتریان همچنین می‌توانند سیستم‌های پیشرفته‌ای همچون کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی و دستیار پیشگیری از برخورد در دنده‌عقب را سفارش دهند. نسل جدید هیوندای الانترا 2021 از پاییز سال جاری میلادی وارد خط تولید شده و فروش آن از سه‌ماهه پایانی سال شروع خواهد شد.

باهم در میهن پست تصاویری از هیوندای النترا 2021 Hyundai Elantra را تماشا خواهیم کرد.

منبع: autoblog

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا