Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلتنرم افزار موبایل و تبلت

آن چه باید درباره‌ی واتساپ بیزینس WhatsApp Business بدانید ؟

واتساپ بیزینس WhatsApp Business محصولی دیگر از فیسبوک است که به کاربرانش در سراسر دنیا این امکان را می دهد که در این پیام رسان ، حضوری تجاری داشته باشند و از طریق آن ، ارتباط موثرتری با مشتریانشان جهت پیشبرد برنامه های تجاری خود استفاده کنند.

اگر شما دارای یک خط تلفن شخصی و یک خط کاری جدا باشید، می توانید هم واتساپ بیزینس و هم پیام رسان واتساپ را با دو شماره جداگانه روی گوشی خود نصب نمایید.

واتساپ بیزینس WhatsApp Business علاوه بر ویژگی های پیام رسان واتساپ، دارای ویژگی های زیر نیز است:

نمایه (پروفایل) تجاری : یک پروفایل برای بیزینس خود ایجاد کنید تا مشتریان به اطلاعات مهم شما مانند وبسایت، نشانی و اطلاعات تماس دسترسی داشته باشند.

ابزارهای پیام رسانی : با استفاده از پیام خارج از دسترس در ساعات غیر اداری و پیام درود و تهنیت برای وقتی که مشتریان برای اولین بار به شما پیام می دهند، ارتباط خود با مشتریان را نزدیکتر کنید.

پشتیبانی از شماره های ثابت : شما می توانید واتساپ بیزینس WhatsApp Business را با شماره تلفن ثابت نیز فعال کنید و مشتریان می توانند به شما روی آن شماره پیام دهند. هنگام تایید شماره، گزینه «با من تماس بگیر» را انتخاب کنید تا به وسیله تماس تلفنی کد را دریافت نمایید.

هم واتساپ بیزینس WhatsApp Business و هم پیام رسان واتساپ را داشته باشید: شما می توانید از هر دو برنامه واتساپ بیزینس و پیام رسان واتساپ استفاده نمایید.

• واتساپ وب : می توانید از طریق مرورگر رایانه‌تان به طور کاراتری پاسخ مشتریانتان را بدهید.

واتساپ بیزینس شامل همه ویژگی های پیام رسان واتساپ است مانند ارسال رسانه، تماس رایگان، پیام بین‌المللی رایگان، گفتگوی گروهی، پیام‌ های آفلاین و بسیاری موارد دیگر.

*ممکن است متحمل هزینه داده یا اینترنت همراه شوید. برای جزییات با سرویس‌دهنده خود تماس بگیرید.

توجه : چنانچه تاریخچه پیام های پیام رسان واتساپ خود را در واتساپ بیزینس بازیابی نمایید، دیگر نمی توانید آن را در پیام رسان واتساپ بازیابی کنید. توصیه می کنیم یک کپی از نسخه پشتیبان پیام رسان واتساپ را روی کامپیوتر نگه دارید تا چنانچه قصد برگشتن به پیام رسان واتساپ را دارید دچار مشکل نشوید.

دانلود واتساپ بیزینس
واتساپ بیزینس یک برنامه رایگان مخصوص بیزینس ها و برای گوشی های اندروید است.

پیش از دانلود واتساپ بیزینس WhatsApp Business لطفا به موارد زیر توجه کنید:

اگر شما دارای پیام رسان واتساپ باشید، این گزینه را در اختیار دارید که تاریخچه چت خود را به حساب جدید تجاری خود منتقل کنید. توصیه می کنیم پیش از ادامه یک پشتیبان گیری انجام دهید و البته اگر روزی استفاده از واتساپ بیزینس را متوقف نمایید، قادر نخواهید بود تاریخجه چت را به پیام رسان واتساپ منتقل نمایید.

شما می توانید از هر دو برنامه واتساپ بیزینس WhatsApp Business و پیام رسان واتساپ استفاده نمایید. اما هر برنامه باید به شماره تلفن انحصاری خود متصل باشد. در حال حاضر نمی توان از یک شماره تلفن برای هر دو برنامه استفاده کرد.

واتساپ بیزینس WhatsApp Business را از گوگل پلی دانلود نمایید.

شماره تلفن بیزینس خود را تایید کنید.

در صورت تمایل تاریخچه چت خود را بازیابی نمایید.

اسم بیزینس خود را تنظیم نمایید.

پروفایل خود را در واتساپ بیزینس WhatsApp Business اینجوری بسازید. بزنید روی منو > تنظیمات > تنظیمات بیزینس > پروفایل.

واتساپ بیزینس WhatsApp Business دارای لوگوی متفاوت از واتس اپ مسنجر است 

واتساپ بیزینس WhatsApp Business

شاید اولین تفاوت مشهود میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس به لوگوی این دو اپ مربوط شود. به طور کلی نماد گوشی تلفن از لوگوی واتس اپ بیزینس حذف شده و یک حرف «B» جای آن را گرفته.

امکان شناسایی چت‌ ها در واتساپ بیزینس WhatsApp Busines

واتساپ بیزینس WhatsApp Business

در ضمن اگر حساب کاریتان یک پیام جدید دریافت کند واتس اپ با نمایش نوار کوچکی به شما یادآوری می‌کند که موضوع این بحث کاملا کاریست.

شرح کسب و کار

واتساپ بیزینس WhatsApp Business

در واتس اپ بیزینس شما می‌توانید یک صفحه مناسب برای کسب و کارتان بسازید و اطلاعاتی چون آدرس، شرح کسب و کار، ساعات کاری و لوکیشن خود را در آن قرار دهید. به لطف این موضوع مشتری‌ها به راحتی می‌توانند از جزئیات کسب و کار شما مطلع شوند و به تبع وقتتان کم تر به توضیح دادن اضافی تلف خواهد شد.

 پاسخ‌های سریع

واتساپ بیزینس WhatsApp Business

واتس اپ بیزینس ویژگی جالبی هم به نام Quick Reply دارد که با آن می‌توان خیلی سریع تر به یک سری از پیام‌ها پاسخ داد. به لطف این موضوع شما می‌توانید برای پاسخ به برخی سوالات پرتکرار از پاسخ‌های از پیش تعریف شده استفاده کنید و کمی بیشتر برای خود وقت بخرید. برای استفاده از پاسخ های آماده کافیست از کلید «/» استفاده کنید و به انتخاب یکی از پاسخ‌های آماده بپردازید.

خوش آمد گویی

واتساپ بیزینس WhatsApp Business

علاوه بر این، واتس اپ بیزینس به شما اجازه می‌دهد که برای مشتری‌های تازه خود پیام خوش آمد گویی نیز تنظیم کنید. با این کار، هر فردی که به حساب کاری شما پیام بفرستد به صورت خودکار یک پیام از پیش تعریف شده دریافت خواهد کرد که متن آن بهتر است معرف کسب و کار شما باشد.

اعلان و اطلاعیه عدم سرویس دهی 

واتساپ بیزینس WhatsApp Business

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب واتس اپ بیزینس، ویژگی Away Message است که با آن می‌توانید برای زمان‌هایی که سرویس‌دهی ندارید، پیامی منحصر به فرد تعیین کنید تا در آن ساعات برای مراجعه کنندگان ارسال شود.

قابلیت برچسب گذاری در واتساپ بیزینس WhatsApp Business

واتساپ بیزینس WhatsApp Business

برای متمایز کردن چت‌‌ها واتس اپ بیزینس به شما اجازه می‌دهد که روی آن‌ها بر چسب بگذارید. به لطف این موضوع به راحتی می‌توانید روی چت‌های مختلف، برچست‌های گوناگون بگذارید و به این طریق آن‌ها را دسته بندی کنید.

جستجوی دقیق تر در واتساپ بیزینس WhatsApp Business

واتساپ بیزینس WhatsApp Business

علاوه بر تمام ویژگی‌های اضافه‌ای که واتس اپ بیزینس دارد، باید به این هم اشاره کنم که شما در این اپلیکیشن قادر به جستجوی دقیق تر در میان چت‌هایتان نیز هستید. این یعنی شما می‌توانید پیش از شروع فرآیند جستجو، فیلترهایی را در نظر بگیرید و بازه جستجو را محدود کنید تا زودتر به چیزی که دنبالش هستید برسید.

 ایجاد لینک کوتاه در واتساپ بیزینس WhatsApp Business

واتساپ بیزینس WhatsApp Business

همانند واتس اپ معمولی، واتس اپ بیزینس نیز می‌تواند برای هر کاربر یک لینک کوتاه اختصاصی ایجاد کند. البته بر خلاف نسخه معمولی، واتس اپ بیزینس این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد تا مشتری‌ها خیلی راحت بتوانند با پیدا کردن و لمس این لینک‌های کوتاه به درگاه ارتباطی فروشنده‌ها متصل شوند.

ساخت حساب کاربری واتساپ بیزینس WhatsApp Business با تلفن‌ های ثابت

واتساپ بیزینس WhatsApp Business

جدای از همه این‌ها بر خلاف قوانینی که بر نسخه معمولی واتس اپ حاکم است در واتس بیزینس می‌توانید حتی با تلفن‌ های ثابت نیز حساب کاربری ایجاد کنید.

منبع : Guidingtech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا